تاسیس سومین پایگاه نظامی آمریکا در قامیشلوی سوریه

سرویس جهان- نیروهای ارتش آمریکا سومین پایگاه نظامی خود را در سه کیلومتری شهر کردنشین قامیشلو ایجاد کرده اند.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه از ایجاد سومین پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی در نزدیک شهر قامیشلو در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه خبر داد.

به نوشته این نهاد ناظر بر وضعیت سوریه، سومین پایگاه نظامی آمریکا در شهر قامیشلو در جوار روستای نقاره در جنوب غرب شهر قامیشلو ایجاد شده و اکنون نظامیان آمریکایی در آن مستقر هستند. دو پایگاه دیگر نیروهای آمریکایی در نزدیکی قامیشلو در روستاهای حمو و تل فراس واقع شده اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه گفته است بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در نزدیکی میدان نفتی العمر قرار دارد و تعداد قابل توجهی پایگاه نظامی متعلق به آمریکا در دیگر میدانهای نفتی شمال شرق سوریه و مناطق استراتژیک تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه ایجاد شده اند.

آمریکا 900 نیروی نظامی در سوریه دارد که بیشتر آنها در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه مستقر هستند. تعداد کمتری از نیروهای انگلیس و فرانسه به عنوان اعضای ائتلاف مبارزه با داعش نیز در این منطقه حضور دارند. آمریکا بیشتر نیروها و تجهیزات مورد نیاز خود را از طریق مرز اقلیم کردستان عراق با مناطق تحت کنترل کردهای سوریه وارد شمال شرق سوریه می کند.

کد خبر 37778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha