عملیات پاکسازی اردوگاه «هول» وارد روز هشتم شد

سرویس سوریه - در هشتمین روز عملیات پاکسازی اردوگاه «هول» ۱۱ تن توسط نیروهای امنیت مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه دستگیر شدند که ۵ تن از آنها از اعضای اصلی هسته‌های داعش در اردوگاه بودند.

به گزارش کردپرس، نیروهای امنیت مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه (آسایش) در تاریخ ۲۵ آگوست مرحله دوم عملیات موسوم به «انسان‌دوستانه و امنیتی» را علیه هسته‌های پنهان داعش در اردوگاه «هول» آغاز کردند. اردوگاه هول در ۴۵ کیلومتری شرق شهر «حسکه» قرار دارد و خطرناکترین اردوگاه جهان است.

در روز هشتم این عملیات، نیروهای آسایش ساعت ۴صبح وارد بخش ۴ اردوگاه شدند و از ساعت ۵ جستجو را با کمک نیروهای ضد ترور (HAT) آغاز کردند. در این عملیات ۱۱ تن توسط نیروهای آسایش دستگیر شدند که ۵ تن از آن‌ها از هسته‌های داعش در اردوگاه بودند.
همچنین در ادامه جستجو نیروهای آسایش، یک تونل کشف شد که هسته‌های داعش برای به خاک سپردن اجساد بعد از قتل از آن استفاده می‌کردند.
نیروهای آسایش عملیات جستجو در بخش‌های 1، 2، 3 و 7 را به اتمام رساندند و امروز عملیات جستجو در بخش ۴را آغاز کردند. پیش از شروع عملیات جستجو، تعدادی از ساکنان را تخلیه نمودند و آنان را به مراکز ثبت مدارک فرستادند تا مدارک خود را تمدید کنند.

خبرنگار آژانس خبری هاوار در اردوگاه هول بیان کرد که در عملیات جستجوی بخش ۴ اردوگاه هول، ده‌ها موتورسیکلت مرتبط با هسته‌های پنهان داعش و آلات شکنجه که در مکان‌های مخفی پنهان شده بودند، کشف و ضبط گردیدند. علاوه بر این، سلاح‌های کمری دارای خفه‌کن صدا و سلاح‌های سرد که نیروهای داعش از آن‌ها در جنایات خود استفاده می‌کردند، کشف شد.
با افزایش حملات و تهدیدهای دولت ترکیه به شمال و شرق سوریه، خشونت و درگیری در اردوگاه «هول» افزایش یافت. از آغاز سال جاری، هسته‌ها و خانواده‌های نیروهای داعش، ۴۳ حمله در داخل اردوگاه انجام دادند که در طی این حملات ۴۴ نفر از جمله ۱۴زن و ۲ کودک کشته شدند.
با وجود درخواست مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه برای یافتن راه‌حلی در مورد وضعیت نیروهای داعش و خانواده‌های داعش که در اردوگاه‌ها قرار دارند، و درخواست برای شکل‌گیری دادگاهی برای محاکمه آن‌ها، جامعه جهانی نسبت به این موضوع سکوت کرده است.

کد خبر 37697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha