هر وقت دلمان خواست به سوریه حمله می کنیم

سرویس ترکیه - اردوغان در سخنانی از عزم جدی ترکیه برای حمله به سوریه و هر جای آن که صلاح می داند خبر داد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که عملیات این کشور در سوریه تا به اصطلاح پاکسازی عمق سی کیلومتری سراسر مرزهای جنوبی ترکیه ادامه خواهد داشت.

بنا بر گزارش جمهوریت، اردوغان که برای شرکت در 951 مین سالگرد جنگ ملازگرد به احلات شهر رفته بود، در سخنانی با تأکید بر تصمیم ترکیه برای حمله به شمال و شرق سوریه گفت: «ما تا زمانی که از یک گوشه تا گوشه ای دیگر در طول خط مرز جنوبی مان، عمق سی کیلومتری را پاکسازی کرده و به منطقه امن تبدیل کنیم به عملیات خود ادامه خواهیم داد. یک بار دیگر به همه دنیا اعلام می کنم ما بر اساس اولویت های کشورمان عملیات را در زمان مناسب انجام خواهیم داد. همانگونه که پیشتر بارها گفته ایم، باز تکرار می کنیم که هم یک شب به یکباره بر سر آنها (سوریه) آوار می شویم. هم هر جا که دلمان خواست می رویم.»

او با اشاره به میراث تاریخی احلات در کردستان ترکیه گفت: «با توجه به اهمیت تاریخی این منطقه تصمیم گرفتیم تا یک ساختمان نهاد ریاست جمهوری هم در اینجا بنا کنیم و به این ترتیب از میراث اجدادی مان محافظت کنیم.»

اردوغان با اشاره به عملیات نیروهای نظامی ترکیه در خاک کردستان این کشور گفت: «ما سران سازمان های "تروریسیتی" را نابود کردیم. به زیر پا کشاندن آنها ادامه می دهیم. ما آنها را در کوه جودی، گابار، تندورک، و بستلر به زیر پا کشیدیم و به این کار ادامه می دهیم.»

رئیس جمهور ترکیه در حالی آشکارا در کردستان این کشور دم از حمله به خاک کردستان سوریه می زند که همزمان پس از 11 سال خواست نابودی برای دولت سوریه، اکنون نیز ادعای عادی سازی روابط با دولت دمشق را دارد. او همچنین در سخنان خود توضیح نداده است که منظورش از گزاره دوم «حمله به سوریه و هر جای آن که دلمان خواست» کجا می تواند باشد.

کد خبر 37395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha