سفر اعضای شورا و شهردار قروه به «شمال»/علت: مأموریت اعلام شد!

سرویس کردستان- اعضای شورای شهر و شهردار قروه همزمان با هفته دولت و درست در آستانه تشدید انتقادات به وضعیت مدیریت شهری، با عنوان مأموریت و بازدید به «شمال» سفر کرده اند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، دی ماه سال گذشته بود که شهردار قروه و یکی از اعضای شورای شهر به همراه فرماندار وقت شهرستان در راستای بازدید از سایت پسماند به شهرستان «نور» از توابع استان مازندران سفر کردند. سفری که گرچه پای سرمایه گذاری که در نور کار کرده بود را به شهرستان قروه کشاند اما باتوجه به بحث و جدل های بین دستگاهی و سهل انگاری مدیریت شهری به نظر می رسد آن سرمایه گذار که جدیت هم داشت، ماندن و سرمایه گذاری در این شهر را به صلاح نداست.

با این وصف نه سفر به مازندران نتیجه مؤثری را برای شهرستان به همراه داشت و نه سفرهای قبلی شوراها در دوران قبل... چه آن زمانی که «کرمانشاه» میزبان شوراهای ادوار بودند و چه در دوره قبل که «نجف آباد اصفهان» مقصد بازدید اعضای شورا و شهردار وقت قرار گرفت و چه حالا که بار دیگر درست همزمان با هفته دولت اعضای شورای شهر و شهردار به «شمال» به نام بازدید از طرح های شهری و گویا خرید دستگاه زباله سوز و دیگر موارد سفر کرده اند!

سفری که باز هم مانند مابقی سفرها بدون حضور یک کارشناس محیط زیست انجام شده و معلوم نیست واقعاً مدیریت شهری با چه هدفی به این سفرها می روند و نام بازدید و مأموریت هم بر آن می نهند؟! مگر سال گذشته این بازدیدها صورت نگرفت پس چرا دوباره انجام شده است؟! جدای از این چه نیازی به حضور اکثر اعضای شورا و شهردار بوده؟ یکی دو نفر به نمایندگی به همراه کارشناس مرتبط در امور زیست محیطی می رفتند بهتر نبود؟!

این سفر درست در زمانی صورت گرفته که طرح های شهری در حال افتتاح و بهره برداری است، آن هم طرح هایی مانند «میدان استاندارد» که نه استاندارد است و نه هنوز به طور کامل آماده سازی شده! اما درست در نخستین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید.

در هر صورت متولیان مدیریت شهری که دو یا سه روز مأموریت شمال رفته اند بهتر است بدانند شهروندان نتیجه این مأموریت ها و بازدیدها را خواهانند و باید اعلام کنند که چه بازخوردی گرفته اند و چه تدابیری برای پسماند و دیگر موراد خواهند داشت؟! نمی شود که هربار اعضای شورای شهر و شهردار با عناوین مختلف مأموریت بروند اما در نهایت نه بازخوردی داشته باشد و نه ابتکارعمل و نه الگوبرداری و نه نتیجه ای!

در این زمینه بیشتر بخوانید:

- پسماند؛ بهانه سفرهای مکرر و بی نتیجه مسئولان قروه

کد خبر 37359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha