افزایش حمله به نیروهای آمریکایی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، حمله به نیروهای آمریکایی در نزدیکی میدان‌های نفتی تحت کنترل کردهای سوریه افزایش یافته است.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه به نقل از منابع خود، از افزایش حملات راکتی و پهپادهای انتحاری علیه نیروهای آمریکایی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه و منطقه تنف در مرز سوریه با عراق و اردن خبر داد.

بر این اساس، حمله به پایگاه آمریکایی‌ها در نزدیکی میدان نفتی العمر در منطقه تحت کنترل نیروهای کرد سوریه و پایگاه تنف باعث شده نیروهای آمریکایی اقدام به برگزاری رزمایش های جدید کنند.

دیده‌بان حقوق بشر تعداد حملات را قابل توجه دانسته اما به تلفات احتمالی این حملات اشاره نکرده است.

بر اساس گزارش‌های دیده‌بان حقوق بشر سوریه، آمریکایی‌ها پس از این حملات، اقدامات تلافی‌جویانه را در رزمایش های خود شبیه سازی کرده و در این مانورها از گلوله‌های واقعی استفاده کرده‌اند.

همچنین حملات پهپادهای ترکیه اخیرا اهدافی در مناطق تحت کنترل نیروهای کرد سوریه و در نزدیکی پایگاههای آمریکا هدف قرار داده‌اند. پهپادهای ترکیه در یکی از عملیات‌های اخیر خود مرکز آموزش دختران وابسته به سازمان ملل در شهر حسکه را هدف قرار دادند که تنها دو کیلومتر با پایگاه نیروهای آمریکایی فاصله داشت. در این حمله چهار دختر زیر ۱۸ سال جان خود را از دست دادند.

کد خبر 37269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha