ترکیه در شمال سوریه به کشتار جمعی روی آورده است

سرویس سوریه- الهام احمد، گفت: ترکیه غیرنظامیان را هدف قرار می دهد و مرتکب کشتار جمعی شده است.

به گزارش کُردپرس، الهام احمد، رئیس هیات اجرایی شورای دموکراتیک سوریه (SDC) روز یکشنبه در توییتی، اعلام کرد: ترکیه غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد و مرتکب کشتار جمعی شده است.

احمد در توییتی که در صفحه رسمی خود در توییتر منتشر کرد، افزود: یک پهپاد ترکیه یک مرکز آموزشی خصوصی در حسکه را بمباران کرد که منجر به کشته شدن چهار دختر خردسال شد.

عصر پنجشنبه گذشته یک پهپاد ترکیه جاده بین شهرهای حسکه و تل تمر در شمال شرق سوریه را هدف قرار داد.

احمد گفت: به افکار عمومی هشدار می دهیم که افزایش حملات ترکیه احتمال بازگشت تروریسم داعش را در سوریه و منطقه افزایش می دهد.

جمعه گذشته، اداره خودمختار این حمله ترکیه را یکی دیگر از شواهد آتش افروزی جنگ آنکارا علیه خود دانست و در بیانیه‌ای گفت: ترکیه پس از دیدارهای اخیر اردوغان رییس‌جمهور ترکیه در سطح منطقه‌‌ای و جهانی، عملیات نظامی خود را علیه مناطق اداره خودمختار تشدید کرده است.

پیش از این ژنرال جان برنان، فرمانده گروه عملیات مشترک ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در بیانیه‌ای گفته بود: شب ۱۸ اوت، یک پهپاد ترکیه به دختران حاضر در برنامه آموزشی تحت حمایت سازمان ملل در حسکه که در حال انجام بازی والیبال بودند حمله کرد که منجر به کشته شدن چهار دختر خردسال شد.

فرمانده نیروهای ائتلاف این حمله را محکوم کرد و خواستار پایان دادن به اقداماتی شد که دستاوردهای مهم بدست آمده توسط ائتلاف بین‌المللی در میدان جنگ را به خطر می اندازد.

کد خبر 37253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha