۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
بازگشت پرچم ترکیه به اعزاز

سرویس سوریه- نقش پرچم ترکیه تنها یک روز پس از آن که معترضان سوری آن را از نماد میدان الکفین‌ شهر اعزاز پاک کردند، دوباره نقاشی شد.

به گزارش کُردپرس، در (۲۳ مردادماه) معترضان سوری در شهر اعزار در جریان اعتراضات گسترده در مناطق تحت کنترل ترکیه در شمال سوریه، پرچم‌های ترکیه را در محل ادارات و موسسات‌ شهر آتش زدند و بجای نقش پرچم ترکیه بر روی "نماد مچ" در میدان الکفین، تصویر پرچم مخالفان‌ سوری را نقاشی کردند.

شورای محلی شهر که تابع فرماندار ترکیه است، روز بعد دستور داد که پرچم ترکیه را دوباره روی این میدان بکشند.

در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، کارمندان شورای محلی در حال رنگ آمیزی پرچم ترکیه بر روی این‌ نماد هستند.

کارمندان ترک، شوراهای محلی را در مناطق تحت کنترل ترکیه و گروه های وفادارش در شمال سوریه اداره می کنند.

پنج شنبه شب گذشته تظاهراتی در شهر اعزاز در محکوم کردن اظهارات چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه که خواستار آشتی بین مخالفان و دولت دمشق شده بود، برگزار شد. مولود چاووش اوغلو در اظهارات روز پنجشنبه فاش کرد که گفت وگوهای کوتاهی با همتای سوری خود فیصل مقداد داشته است که در آن فیصل مقداد خواستار آشتی بین دمشق و مخالفان برای دستیابی به صلح پایدار شده است.

در جریان تظاهرات معترضان پرچم های ترکیه را در میادین و خیابان های اعزاز برداشتند و تعدادی از آنها را سوزاندند. روز جمعه، ارتش مخالفان سوریه، معترضان را تهدید کرد که در صورت حمله به پرچم دولت ترکیه، دادگاهی می شوند و اداره ارشاد اخلاقی ارتش مخالفان سوریه با صدور اطلاعیه ای نسبت به حمله به پرچم ترکیه هشدار داد. این نهاد نماد پرچم ترکیه را به پرچم انقلاب سوریه تشبیه کرد و عاملان حمله به پرچم ترکیه را نادان توصیف کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین در خصوص حادثه آتش زدن پرچم ترکیه در شهر اعزاز اعلام کرد: می دانیم چه کسی این اقدام تحریک آمیز را انجام داده است و دست هایی که بسوی پرچم ما دراز می شوند‌ را می‌شکنیم.

شهر اعزاز و حومه آن از ژوئیه ۲۰۱۲ تحت کنترل جناح های مخالف وفادار به ترکیه است.

از زمان مداخله ترکیه در سوریه، ترکیه تلاش کرده است تا رویکرد تغییر جمعیتی را دنبال کند و مقامات ترک را در مناطق اشغالی حاکم کند. این امر با برافراشتن پرچم‌های ترکیه در تمامی موسسات و ادارات مناطق اشغالی، ترکی کردن بخش‌های آموزشی و فرهنگی، تحمیل زبان ترکی اجرایی شده است.

کد خبر 37082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha