پایین کشیدن و آتش زدن پرچم ترکیه در اعزاز

سرویس سوریه- معترضان سوری پس از سوزاندن و پایین کشیدن پرچم ترکیه در دو اردوگاه که در مناطق تحت کنترل گروه‌های مخالف سوری قرار دارد، خواستار خروج ترکیه از شمال سوریه شدند.

به گزارش کُردپرس، شب گذشته آوارگان اردوگاه‌های باب‌السلمه و شهر سجو در مرز ترکیه و سوریه در شمال اعزاز با پایین کشیدن و سوازندن پرچم ترکیه از ساختمان‌های اداری این اردوگاه‌ها نسبت به سیاست‌های ترکیه اعتراض کردند.

به گفته منابع محلی، این امر پس از اعتراضات گسترده و موج خشم در تمامی مناطق تحت کنترل مخالفان وفادار به ترکیه و در پاسخ به اظهارات وزیر امور خارجه ترکیه مبنی بر ضرورت آشتی با دمشق صورت گرفت.

بنا به گزارشات و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، آوارگان پرچم های ترکیه را از تمام ساختمان های اداری اردوگاه های باب السلمه و شهر سجو در مرز ترکیه در شمال اعزاز پایین کشیدند.

پنجشنبه گذشته تظاهرکنندگان خشمگین پرچم ترکیه را در اعزاز سوریه آتش زدند. وزارت کشور ترکیه شنبه گذشته اعلام کرد، دو نفر را به اتهام "توهین به پرچم ترکیه" بازداشت کردند.

منابع محلی افزودند، مسئولان ترک این اردوگاه‌ها از ابتدای هفته برای ادامه کار به آنجا برنگشته‌اند.

همچنین‌ روز یکشنبه ده ها تن از ساکنان و آوارگان در مرکز شهر اعزاز دست به تظاهرات زدند و به دستگیری دو مرد جوان که پرچم ترکیه را به آتش کشیده بودند، اعتراض کردند.

شهر اعزاز و حومه آن از ژوئیه ۲۰۱۲ تحت کنترل جناح های مخالف وفادار به ترکیه قرار دارد.

کد خبر 36948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha