انتقاد فعال مدنی از جلسه فرمایشی- نمایشی سالگرد بمباران شیمیایی اشنویه!

سرویس آذربایجان غربی- شفیع بهرامیان، فعال مدنی، با انتقاد از برگزاری یک جلسه فرمایشی- نمایشی با حضور تعداد انگشت شمار مصدومان حمله شیمیایی به اشنویه در سالگرد بمباران این شهر گفت: در طول ۳ دهه گذشته تاکنون مسئولان این شهر نخواسته یا نتوانسته‌اند آنگونه که شایسته این روز است، به بزرگداشت و معرفی این فاجعه اقدام نمایند.

شفیع بهرامیان، فعال مدنی با اشاره به اهمیت بزرگداشت سالگرد بمباران شیمیایی اشنویه در صفحه مجازی خود نوشت: دیروز در حالی سی و چهارمین سالگرد بمباران شیمیایی اشنویه توسط جنگنده‌های عراقی سپری شد که چون سنوات قبل، آنچه برای بزرگداشت و یادآوری این جنایت جنگی لازم بود، از سوی مسئولان و متولیان انجام نشد!

او افزود: به عبارت ساده‌تر به یک جلسه فرمایشی- نمایشی با حضور برخی از مصدومان این حمله که تعدادشان حتی به ۲۰ نفر هم نمی‌رسید بسنده شد در حالیکه اسناد رسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد، مجروحان و مصدومان این حمله شیمیایی را ۲۶۸۰ نفر ثبت و اعلام کرده است.

به گفته این فعال مدنی؛ اینکه پس از ۳۴ سال از وقوع این واقعه تلخ، کدام اراده می‌خواهد این جنایت را از اذهان پاک کند و دلیل آن چیست را نمی‌دانم ولی مشخصا تاکنون مسئولان انتصابی یا انتخابی این شهر در طول ۳ دهه گذشته نخواسته یا نتوانسته‌اند آنگونه که شایسته این روز است، اقدام به بزرگداشت و معرفی آن نمایند.

بهرامیان تاکید کرد: بدون شک ثبت و اعلام این روز در تقویم رسمی کشور بعنوان روز بمباران دومین شهر غیرنظامی بعد از سردشت شهید می‌تواند برای این خطه مهم و سرنوشت‌ساز باشد. انتظار این است حداقل شورای شهر تدبیری برای ثبت این مناسبت ملی بیاندیشد.

کد خبر 36462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha