دسترسی مردم عراق و اقلیم کردستان به ۷.۶ میلیون سلاح

سرویس جهان-انستیتو دیالوگ استراتژیک هشدار داد مردم عراق و اقلیم کردستان به ۷.۶ انواع سلاح دسترسی دارند که بستر فروش این سلاحها شبکه‌های اجتماعی است.

به گزارش کردپرس انستیتو دیالوگ استراتژیک در گزارشی با اشاره به وقوع حملات مسلحانه مختلف در عراق مانند قتل دو استاد دانشگاه در اقلیم کردستان در بهار گذشته، علت اصلی چنین ناهنجاری هایی را ناتوانی اربیل و بغداد در برقراری درست تعاملات اجتماعی و عدم کنترل سلاحهای مختلفی دانست که از طریق شبکه‌های اجتماعی خرید و فروش می شود.

بر اساس این گزارش، بیشترین فروش اسلحه در عراق و اقلیم کردستان از طریق شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک صورت می گیرد. اداره کنندگان صفحات فروش اسلحه در عراق و اقلیم کردستان خارج از عراق زندگی می کنند اما اعضای برخی از این صفحات فیسبوک به حدود ۴۰۰۰۰۰ نفر می رسد.

با این که فیسبوک گفته که صفحات فیس بوکی که سلاح در آن خرید و فروش شود، مسدود می شود اما بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست اداره کنندگان این صفحات قبل از مسدود شدن توانسته‌اند دهها قبضه اسلحه خرید و فروش کنند.

این موسسه از وجود دهها صفحه مجازی در شبکه فیس‌بوک به زبانهای عربی و کردی خبر داده است که اعضای آن آزادانه سلاح تبلیغ می کنند و انواع سلاح از نارنجک گرفته تا کلت و کلاشینکف خرید و فروش می کنند.

موسسه دیالوگ استراتژیک هشدار داده است این پدیده عامل اتفاقات هولناکی مانند کشته شدن دو استاد دانشگاه در اقلیم کردستان در بهار گذشته شد.

کد خبر 36241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha