باید آسمان شمال سوریه بر روی ترکیه بسته شود

سرویس سوریه- سنحریب برسوم رییس مشترک حزب اتحاد سریانی سوریه از جامعه جهانی خواست آسمان شمال سوریه را بر روی هواپیماهای ترکیه ببندند.

به گزارش کُردپرس، سنحریب برسوم رئیس مشترک حزب اتحاد سوریه در گفت‌وگو با رسانه‌های شمال سوریه اعلام کرد، درخواست احزاب و نیروهای سیاسی شمال سوریه برای بستن حریم هوایی منطقه بر روی هواپیماهای ترکیه، یک فراخوان انسان دوستانه برای حراست از مردم سوریه است.

احزاب و نیروهای سیاسی شمال و شرق سوریه ۲۸ ژوئن از ائتلاف بین المللی، آمریکا و روسیه خواستند حریم هوایی شمال سوریه را بر روی هواپیماهای ترکیه ببندند تا از تکرار جنایات ترکیه در شمال سوریه جلوگیری شود.

برسوم درباره اهمیت بسته شدن حریم هوایی منطقه در زمان کنونی اشاره کرد و گفت: تهدیدات دولت ترکیه همچنان ادامه دارد و این تهدید جدی برای منطقه است. لذا بسته شدن آسمان سوریه بر روی ترکیه، شمال سوریه را از حملات ترکیه حراست می‌کند و از نسل کشی مردم منطقه جلوگیری می‌نماید.

وی بر خطرات حملات اشغالگران ترکیه به خاک سوریه به ویژه شمال و شرق سوریه تاکید کرد و گفت: نیروهای ترکیه تهدیدی جدی برای امنیت مناطق اداره خودمختار هستند. ترکیه بدنبال اشغالگری و تجزیه سوریه است.

برسوم جنایات حمله ترکیه به عفرین، سریکانی و گری‌سپی را یادآور شد و ادامه داد: ترکیه در حال تغییر جمعیتی در مناطق اشغالی است و در نظر دارد همین‌ سیاست را برای مناطق دیگر اجرا نماید.

برسوم با بیان اینکه مناطقی که ترکیه ادعا می کند امن است، در واقع مناطقی برای امنیت گروه‌های تروریستی است، گفت: همه ما می دانیم که سرکردگان داعش به مناطق تحت اشغال ترکیه پناه برده اند. بنابراین این مناطق امن ترکیه، تهدیدی برای سوریه و به طور کلی تهدیدی برای امنیت بین المللی است.

کد خبر 35619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha