مناطق تحت کنترل ترکیه به پناهگاه داعش تبدیل شده اند

سرویس سوریه - دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که پس از شکست داعش در شمال و شرق سوریه مناطق تحت کنترل ترکیه به پناه گاه امن داعش بدل شده اند.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه (SOHR) اعلام کرد که از سال 2019 تا کنون بسیاری از اعضای بلندپایه داعش در مناطقی در سوریه کشته شده اند که تحت کنترل ترکیه و نیروهای شبه‌نظامی تحت امر آن هستند.

به نوشته مزوپوتامیا، یکی از سرگردگان داعش به نام ماهر العقال در حمله هوایی 12 جولای در نزدیکی عفرین در جندرس کشته شد. پس از این موضوع توجه ها دوباره به سوی مناطق تحت کنترل ترکیه معطوف شد. دیده بان حقوق بشر سوریه معتقد است که پس از شکست داعش در شمال و شرق سوریه، مناطق تحت کنترل ترکیه به «پناهگاه امن» اعضای داعش تبدیل شده اند.

پیشتر نیز ابوبکر بغدادی سرکرده داعش در حمله هوایی 27 اکتبر 2019 توسط نیروهای ائتلاف بین المللی و با همکاری اطلاعات نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) در مرز ختای در شمال ادلب کشته شده بود. حملات هوایی نیروهای ائتلاف در مناطق تحت کنترل ترکیه پس از کشته شدن بغدادی ادامه یافت.

بنا بر گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در نتیجه بمباران هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی، تا کنون حدود 50 نفر از اعضای بلندپایه داعش، حُراس‌الدین و القاعده در مناطق تحت کنترل ترکیه کشته شده اند.

کد خبر 35616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha