در صورت حمله ترکیه ما هستیم که نتیجه را تعیین می کنیم/این جنگ سراسر سوریه را درگیر می ‌کند

سرویس سوریه - مظلوم کوبانی اعلام کرد که نیروهایش از سه سال پیش برای چنین حملاتی آماده شده اند و از همه نیروهای ذیربط خواست تا در برابر حملات ترکیه یکپارچه شوند.

به گزارش کردپرس، مظلوم کوبانی فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره تهدیدات ترکیه علیه شمال و شرق سوریه و حملات به این منطقه اعلام کرد که نیروهایش سه سال است که در حال آماده باش به سر می برند و برای هر گونه حمله ای از سوی ترکیه آمادگی دارند. او از همه مردم و عناصر ذیربط خواست تا برای مقابله با حملات ترکیه متحد شوند.

کوبانی با یادآوری این که حکومت ترکیه از 2 ماه پیش تهدید علیه شمال و شرق سوریه را آغاز کرده است، گفت: «حکومت ترکیه در حال آماده کردن نیروهای نظامی خود در تل رفعت و منبج برای آغاز جنگ است. ما اعتقاد داریم که دولت ترکیه هنوز فرصت لازم را برای حمله پیدا نکرده است و در صورت پیدا کردن فرصت حمله می کند. آنها در حال آمادگی نهایی هستند.»

کوبانی با بیان این که دولت ترکیه نیروهای کرد شمال و شرق سوریه را به نقض توافقات آتش بس متهم می کند گفت: «این در حالی است که این دولت ترکیه است که به آن عمل نمی کند و آن را نقض می کند.»

او از حملات متعدد دولت ترکیه به منطقه خبر داد و گفت که آنها در ماه گذشته 360 بار مورد حمله قرار گرفته اندو در 7 حمله پهپادی، 6 غیرنظامی جان خود را از دست داده اند.

مناطق تحت کنترل ترکیه پناهگاه داعش هستند

کوبانی با اشاره به اینکه مناطق اشغالی (مناطق تحت کنترل ترکیه) مناطق امنی برای نیروهای داعش هستند، گفت: «در عملیات انجام شده در این مناطق بسیاری از سرکردگان داعش مانند ابوبکر بغدادی به هلاکت رسیدند. این نشان می دهد که چه کسی به توافقنامه پایبند نیست. صریحاََ می توان گفت که ما به توافق نامه عمل کرده ایم. نیروهای ما 32 کیلومتر عقب نشینی کردند و نیروهای دولت سوریه در منطقه مستقر شدند.»

او افزود: «هدف ترکیه از ادعای عدم رعایت آتش بس از سوی نیروهای ما، تجزیه سوریه و جلوگیری از حل بحران است.»

ما بر روی مقابله با هر نوع حمله ای متمرکز شده ایم

فرمانده SDF با بیان اینکه تلاش های زیادی برای جلوگیری از این حملات در حال انجام است، گفت: «ما از همه عناصر ذیربط خواستیم تا از این حملات جلوگیری کنند. این روند مانند سال های 2018-2019 نیست. بسیاری از کشورها در برابر حملات و تهدیدهای اخیر دولت ترکیه موضع غیر جدی دارند. ائتلاف بین المللی و آمریکا مواضعی دارند، اما این مواضع برای توقف این حملات کافی نیستند. در حال حاضر تمام توان ما بر توقف حملات دولت ترکیه متمرکز است. این امر بر مبارزه با داعش نیز تأثیر می گذارد. اگر چنین حملاتی رخ دهد، ما نمی توانیم مبارزه مشترک علیه داعش را حمایت کنیم. در حال حاضر داعش نیز دارد برای یک حمله بزرگ آماده می شود. طبق اطلاعاتی که به دست آورده ایم، طرح احیای داعش وجود دارد.»

این جنگ، جنگ علیه سراسر خاک سوریه خواهد بود

کوبانی با بیان اینکه در آخرین دیدارها با روسیه پیشرفت هایی در زمینه حضور ارتش سوریه در مناطق منبج و تل رفعت حاصل شده است، گفت: «تمام تلاش ما تا کنون این بوده که این منطقه درگیر یک جنگ جدید نشود. اگر دولت ترکیه اصرار به حمله داشته باشد، ما نیز برای دفاع جدی آماده ایم. ما 3 سال است که برای جنگ آماده شده ایم. ما درس های زیادی از تجربه عفرین، سرکانی و گری سپی گرفتیم. نیروی نظامی ما امروز قوی تر از گذشته است. اگر دولت ترکیه حمله کند، ما نتیجه را تعیین خواهیم کرد نه آنها. این بار جنگ تنها کردها و نیروهای SDF را درگیر نخواهد کرد، این جنگ، سراسر سوریه را درگیر خواهد کرد.»

او تاکید کرد: «هر کسی که با حمله به خاک سوریه مخالف است، درگیر این جنگ خواهد شد.»

با همبستگی با هم در برابر ترکیه مقاومت می کنیم

کوبانی با فراخواندن همه گروه ها برای مقابله با ترکیه گفت: «مردم ما هم باید در کنار نیروهای نظامی باشند. همه باید با هم مقاومت کنیم. ما تا آخر در کنار مردم خود خواهیم جنگید و به این جنگ پایان خواهیم داد. این حمله، حمله به سراسر شمال و شرق سوریه خواهد بود. لاجرم همه درگیر آن هستند. این وظیفه همه است که در برابر ترکیه مقاومت کنند. همه باید وظیفه میهنی خود را به جا بیاورند.»

کد خبر 35560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha