بایدها و نبایدها در تعامل میان آمریکا و کردهای سوریه

سرویس جهان- اندیشکده واشنگتن برای خاور میانه، مهمترین مولفه ها در بهبود تعامل میان کردهای سوریه و آمریکا را جلوگیری از تفرقه میان گروه های مختلف کرد سوریه، تلاش برای توسعه مذاکرات صلح میان گروه های کردی و حمایت واشنگتن از کردها در برابر ترکیه عنوان کرده است.

به گزارش کردپرس، اندیشکده واشنگتن برای خاورمیانه که با تحلیل مسائل خاورمیانه، توصیه هایی در این خصوص به دولت آمریکا ارائه می کند، حمایت این کشور از کردهای سوریه را ناکافی دانسته است.

در تحلیلی که در خصوص وضعیت کنونی سوریه و تعامل میان کردهای این کشور و آمریکا صورت گرفته، راههایی برای بهبود وضعیت منطقه تحت کنترل کردهای سوریه بویژه در مورد مقابله با اقدامات تهاجمی ترکیه پیشنهاد شده است.

اندیشکده واشنگتن تاکید کرده است که آمریکا قبل از هر چیز بر ترکیه برای آزادسازی منابع آبی فشار وارد کند و بعد از آن زمینه آزادسازی مناطق تحت اشغال ترکیه را از طریق سیاسی یا هر ابزار دیگری فراهم کند.

این موسسه با اشاره به وجود دو دستگی میان جریانات کردی در سوریه، تاکید کرده است که زمینه تعامل بهتر آمریکا و کردهای سوریه از راه پایان دادن به تفرقه و دو دستگی میان کردها و ایجاد اتحاد میان آنها فراهم می شود. همچنین به کردها توصیه شده برای توسعه اداره خودگردان در شمال و شمال سوریه، دیگر تشکلهای این منطقه را در اداره آن مشارکت دهند و ضمن ایجاد همزیستی مسالمت آمیز میان کردها و غیرکردها، برای توسعه این منطقه از لحاظ انسانی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی و نظامی تلاش کنند.

در این مقاله تاکید شده که ایجاد ثبات پایدار در منطقه شمال و شمال شرق سوریه، تنها با کنار گذاشتن اختلافات داخلی میان گروههای مختلف کردی، مشارکت دادن اداره خودگردان و کردها در مذاکرات صلح سوریه و حمایت بیشتر آمریکا از این منطقه ممکن می شود.

کد خبر 35422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha