شهرک های کشاورزی باعث افزایش بهره وری  آب می شوند

سرویس کردستان- مدیرعامل شهرک های کشاورزی با تأکید بر بالا بودن ظرفیت کردستان در توسعه شهرکهای کشاورزی، ایجاد این پروژه ها را عامل افزایش بهره وری در مصرف آب دانست.

به گزارش خبرنگار کردپرس، علیرضا بزرگی در مراسم عملیات اجرایی احداث بزرگترین مجتمع گلخانه ای کردستان در شهرستان قروه با بیان اینکه عزم دولت در تقویت امنیت غذایی کشور جدی است، بیان کرد: در توسعه شهرک های کشاورزی وزارت جهاد برنامه جدی مدنظر قرار داده به ویژه در استان های مرزی و کم برخوردار و استان هایی که چالش آب دارند.

به گفته او در این زمینه کردستان ظرفیت خوبی در حوزه کشاورزی به ویژه در توسعه شهرک ها دارد و همین پروژه قروه یکی از شهرک های شاخص در استان و کشور خواهد بود.

بزرگی خواستار تسریع در راه اندازی پروژه شد و افزود: انتظار می رود که در کوتاهترین زمان ممکن هم زیرساخت و سازه و جذب سرمایه گذاری برای این پروژه انجام شود و با شروع این پروژه می توان در حوزه بهره وری آب و اشتغال کار کرد و باتوجه به ظرفیت های منطقه در حوزه صادرات هم کارهای شاخصی را انجام داد.

او کار در مدل اجتماعی و مشارکتی و مسایل زیرساختی گلخانه را ضروری دانست و تأکید کرد که این پروژه باید در کمتر از یک سال عملیات زیرساختی آن تکمیل شود.

بزرگی ورود شرکت های دانس بنیان و استفاده از تکنولوژی در این گلخانه را مهم خواند و گفت که با برنامه ریزی درست این مجتمع می تواند به شهرک فناورانه تبدیل و به عنوان الگویی مناسب در کشور آن را معرفی کرد.

او سپس پس از پایان مراسم در گفت و گو با خبرنگار کردپرس اظهار کرد: در حوزه توسعه شهرک های کشاورزی در کشور در سه حوزه دامی و شیلاتی و گلخانه ای برنامه ریزی منسجمی صورت گرفته و اولویت این است که به سمت استفاده بهینه از منابع پایه برویم و بتوانیم در واحد سطح تولید و بهره وری و اشتغال را افزایش دهیم.

بزرگی بر اشتغال ارزان قیمت و پایدار تأکید کرد و افزود:یکی از موضوعات جدی جذب سرمایه گذار است که قطعاً موانعی وجود داشته و در این زمینه شهرک یکی از وظایفش تسهیل جذب سرمایه گذار و رفع موانع است.

او شهرک های کشاورزی را نوبنیان دانست و گفت: قدمت شهرک های کشاورزی به 9 سال می رسد و هنوز اول راه هستیم و در حال حاضر استان های اردبیل و فارس در توسعه شهرک ها پیشرو هستند و خوب حرکت کرده اند./

کد خبر 35121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha