زرینه رود ‌و سد مهاباد قربانی گرفتند

سرویس آذربایجان غربی- غرق شدن یک کودک ٦ ساله در زرینه رود میاندوآب و یک مرد ٧٤ ساله در دریاچه سد مهاباد منجر به مرگ آنها شد.

به گزارش کردپرس، مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: پسر ۶ ساله اهل روستای «نصیرکندی» از توابع بخش مرکزی این شهرستان که به همراه خانواده خود در سواحل رودخانه در حوالی روستای «حیدرآباد» بودند که براثر ‌غفلت خانواده به درون رودخانه زرینه‌رود افتاد وغرق شد.

شهرام احمدی ادامه داد: والدین این کودک پس از مدتی متوجه می‌شوند که فرزند در کنارشان نیست پس از آنکه پیکر کودک بر روی آب نمایان می‌شود، پدرش برای نجات او به آب می‌زند و پس از بیرون کشیدن پیکر او از آب، بلافاصله او را به بیمارستان «عباسی» میاندوآب می آورد.

احمدی گفت: متاسفانه این پسربچه جان باخته بود و تلاش کادر درمان برای احیای او نیز بی‌نتیجه ماند.

این دومین قربانی زرینه‌رود طی سال‌جاری است، چندی پیش نیز جوانی حین عبور از این رودخانه جانش را از دست داده بود.

در مهاباد نیز مسئول فوریت‌های پزشکی این شهرستان از کشف جنازه یک مرد ۷۴ ساله با هویت معلوم، در دریاچه سد مهاباد خبر داد و گفت: امروز درپی تماس‌های مردمی با اورژانس ۱۱۵، خبری مبنی بر غرق شدگی در سد مهاباد که یک اکیپ از نیروهای فوریت به محل حادثه اعزام شد.

کمال آهمند ادامه داد: در این حادثه یک مرد سالمند ۷۴ ساله با هویت مشخص، با شنا در سد مهاباد و عدم آشنایی کافی با فنون شنا دچار غرق شدگی شده و جسد وی بر روی آب شناور شده بود. علیرغم حضور نیروهای اورژانس جهت عملیات احیا، فرد غرق شده جان خود را از دست داد.

اواخر فروردین نیز یک مرد ۵۰ ساله در سد مهاباد غرق شده بود و این دومین قربانی سد مهاباد در سال جاری است.

روز گذشته همچنین یک جوان ٣١ ساله در سد حسنلوی نقده غرق شد و هفته گذشته نیز ٣ تن در دریاچه سد سردشت غرق شدند که تا کنون تنها جنازه یکی از آنها پیدا شده است.

کد خبر 34971

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha