پنج پیشنهاد اداره خودگردان‌ برای بازگرداندن اتباع خارجی داعش

سرویس سوریه- اداره خودگردان شمال و شرق سوریه پنج راه برای حل مشکل زندانیان خارجی داعش در اردوگاه‌های شمال سوریه پیشنهاد کرد.

به گزارش کُردپرس، عبدالکریم عمر، رئیس مشترک اداره روابط خارجی در اداره خودگردان شمال و شرق سوریه، گفت: با کشورهایی که در ائتلاف بین المللی شرکت دارند و همچنین آمریکا و روسیه بر سر راه حل هایی برای حل مشکل اتباع خارجی که در اردوگاه‌های شمال و شرق سوریه حضور دارند، گفتگو و رایزنی کرده‌اند.

عمر در گفتگویی با روزنامه الشرق الاوسط اظهار کرد: تهدیدهای اخیر ترکیه چالش هایی را که اداره خودمختار در حال حاضر در رابطه با پرونده بازداشت شدگان داعش و خانواده های این سازمان دارد را افزایش می دهد.

عمر گفت: برای حل این مشکل بازگرداندن اتباع غربی و عربی داعش به کشورهایشان، حمایت از اداره خودمختار برای تقسیم بخش های اردوگاه الهول، تسریع در ساخت مراکز توانبخشی غیر اروپایی، تبادل اطلاعات برای رفع خطر از منطقه و همچنین تشکیل دادگاه ویژه با قطعنامه بین المللی برای محاکمه این افراد در مناطق اداره خودمختار راه حل هایی است که می‌تواند برای این مشکل در نظر گرفته شوند.

به گزارش کُردپرس، اداره خودمختار شمال و شرق سوریه از ابتدای بحران سوریه، بارها از کشورهای عربی و غربی خواسته است تا اتباع خود را که در میان جنگجویان و خانواده های داعش هستند تحویل بگیرند.

از آغاز سال میلادی جاری، اداره خودمختار ۱۰۶ خانواده از جنگجویان خارجی داعش را تحویل کشورهایشان داده است و در سه سال گذشته این تعداد به ۹۹۵ نفر رسیده است که اکثریت آنان را کودکان تشکیل می دهند.

کد خبر 34552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha