پیشنهاد تأسیس یک شرکت برای مدیریت استخراج و صادرات نفت اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – وزیر نفت عراق با اشاره به وجود تفاهماتی بین دولت فدرال و اقلیم کردستان درباره سیاست نفتی، پیشنهاد کرد برای مدیریت استخراج و صادرات نفت اقلیم کردستان یک شرکت تأسیس شود.

به گزارش کرد پرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، "احسان عبدالجبار" در این باره گفت: دیدگاههای مذاکره کننده دولت اقلیم کردستان با نظرات دولت فدرال درباره دستیابی به یک ساختار برای راه حل های اختلافات درباره تولید و صادرات نفت اقلیم کردستان در چارچوب قانون اساسی مطابقت دارد.

عبدالجبار افزود: پیشنهادی را برای تأسیس یک شرکت نفتی در اقلیم کردستان برای مدیریت عملیات استخراج و صادرات نفت اقلیم ارائه کرده ام که از نظر فنی و اداری زیرنظر رئیس اقلیم کردستان و وزارت نفت دولت فدرال باشد تا به توافق نهایی بین دولت فدرال و اقلیم کردستان درباره شرکت های نفت فعال در استان های نفت خیز دست یابیم.

وزیر نفت عراق، همچنین افزود: در چارچوب مذاکرات جاری میان دولت مرکزی و اقلیم کردستان درباره سیاست نفتی در اقلیم، تفاهمات مثبتی درباره تولید و صادرات نفت از میادین نفتی اقلیم براساس قانون اساسی به دست آمده است.

احسان عبدالجبار خاطرنشان کرد: اقلیم کردستان برای حل موارد اختلاف درباره ماهیت مدیریت میادین نفتی اقلیم و میزان صادرات نفت به بازارهای جهانی تعامل مثبتی دارد.

کد خبر 340692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha