اردوغان قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند

سرویس سوریه- کانون وکلای منبج در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس جمهور ترکیه با تهدیدهای مکرر خود قوانین و توافقات بین المللی را زیر پا می گذارد و می‌خواهد سرزمین های بیشتری را از خاک سوریه اشغال نماید.

به گزارش کُردپرس، صبح امروز، کانون وکلای دادگستری منبج در بیانیه‌ای که در محل این کانون قرائت شد، تهدیدهای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه علیه مناطق شمال شرق سوریه به ویژه شهرهای منبج و تل رفعت را ناقض قوانین بین المللی دانست.

کانون وکلای منبج خواستار اعمال فشار بین المللی و اقدام فوری برای پایان دادن به تجاوزات و تهدیدهای ترکیه علیه مناطق شمال شرق سوریه شد.

چهارشنبه گذشته، اردوغان تهدیدات خود را مبنی بر آغاز عملیات نظامی علیه شهرهای منبج و تل رفعت، تجدید کرد.

در این بیانیه آمده است، ترکیه نمی‌خواهد به توافق‌های آتش‌بس امضا شده میان خود و آمریکا و روسیه در مناطق شمال شرق سوریه پایبند باشد.

در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹، واشنگتن و آنکارا توافق آتش بسیو را اعلام کردند و پس از آن توافق روسیه و ترکیه در ۲۲ اکتبر امضا شد که بر اساس آن نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) از منطقه مرزی عقب نشینی کردند.

همچنین در این بیانیه عنوان شده، ترکیه با تهدیدهای مکرر به بهانه امنیت ملی و مبارزه با تروریسم، می‌خواهد تمامی توافقات بین المللی را نقض کند و سرزمین های بیشتری از خاک سوریه را اشغال نماید.

در پایان این بیانیه اعلام کرده است، اگر ترکیه طرفی را پیدا نکند که مانع تصمیماتش برای حمله به مناطق شمال شرق سوریه شود، صدها هزار نفر از ساکنان شهر منبج را آواره می کند.

کد خبر 33841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha