جنجال بر سر بردن نام دمیرتاش در دیدار شهردار آنکارا با مردم وان

سرویس ترکیه - شهرداری آنکارا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که درباره موضوع آزادی صلاح الدین دمیرتاش رهبر در بند HDP نظر نمی دهد و این کار در صلاحیت قوه قضائیه است.

به گزارش کردپرس، شهرداری آنکارا اعلام کرد که منصور یاواش شهردار کلانشهر آنکارا و عضو ارشد حزب جمهوری خواه خلق (CHP) هیچ نظری درباره آزادی صلاح الدین دمیرتاش رئیس پیشین و در بند حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) نداده است و اظهار نظر در این باره در حوزه صلاحیت قوه قضائیه این کشور است.

منصور یاواش شهردار محبوب طرفداران اپوزیسیون که برای شرکت در نشست های سه روزه شهرداران CHP، به وان سفر کرده بود، در دیدار با مردم به شهروندی که آرزوی آزادی برای صلاح الدین دمیرتاش رهبر در بند حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، داشت، گفت: «امیدوارم». رسانه های نزدیک به حکومت ترکیه از این ابراز امیدواری به عنوان طرفداری یاواش از آنچه به آن «تروریسم» می گویند، استفاده تبلیغاتی کرده و او را ناچار به تکذیب کردند.

در این راستا ولکان ممدوح گلتکین، مسئول روابط عمومی شهرداری کلان شهر آنکارا با انتشار بیانیه ای بلند اعلام کرد که ویدئوی مورد نظر به منظور دستکاری افکار عمومی تقطیع شده است و شهردار آنکارا چنین موضعی ندارد.

گلتکین اعلام کرد که شهردار آنکارا تنها به درخواست های اداری شهروندانی که خواستار حل مشکلات خود بودند، پاسخ داده و از کلمه «ان شاء الله» استفاده کرده است و این موضوع ربطی به آرزوی آزادی برای رهبر در بند HDP نداشته است.

دفتر رسانه ای شهرداری آنکارا همچنین اعلام کرد که این سازمان بدون هیچ گونه تبعیض به وظیفه خود به عنوان شهردار 6 میلیون ساکن آنکارا ادامه می دهد. او به دلیل قبول این مسئولیت تاکنون در مورد هیچ موضوع سیاسی اظهار نظر نکرده است. پس از این هم، تا زمانی که مسئولیت او در شهرداری به پایان نرسد، درباره موضوعات سیاسی از این دست اظهار نظر نخواهد کرد.

این در حالی است که ویدئوی دیدار شهردار آنکارا با شهروندی که آرزوی آزادی صلاح الدین دمیرتاش را دارد، به نظر تقطیع شده نمی آید و از سوی دیگر شهردار آنکارا نیز نمی تواند به مشکلات اداری مردم وان که در حوزه مسئولیت شهرداری همان شهر است رسیدگی کند. بنا بر این بعید به نظر می رسد که شهروندان درباره مسائل شهرداری وان با شهردار آنکارا گفتگو کرده باشند.

همچنین گفتنی است، عقبه سیاسی منصور یاواش به حزب حرکت ملی (MHP) می رسد و دیدگاه های ایدئولوژیک او نزدیک به حزب خوب است که هر دوی این احزاب موضعی به شدت ضد کرد دارند.

کد خبر 33379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha