موبایل شکارچی خرس های قهوه ای تکاب پرده از تخلفات دیگری برداشت

سرویس آذربایجان غربی- فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از گشودن پرونده جدیدی برای متخلف دستگیر شده در ارتباط با پرونده خرس قهوه ای کشته شده منطقه شکار ممنوع تکاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، سرهنگ رضا خیری در این باره افزود: چندی پیش در پی تلف شدن دو قلاده خرس قهوه ایی (گونه حمایت شده) در یکی از مناطق چهارگانه و حفاظت شده محیط زیست، که باعث جریحه دار شدن اذهان عمومی بویژه دوستداران محیط زیست شد، موضوع در دستور کار فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

او ادامه داد: پس از آن فرد متخلف در کمتر از ۱۰ ساعت در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد و از مخفیگاه این فرد، ۵ عدد پوست و ٣عدد شاخ قوچ میش وحشی به همراه یک قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز کشف شد.

خیری با اشاره به گشودن پرونده جدیدی برای متخلف دستگیر شده بیان کرد: در بررسی حافظه گوشی تلفن متخلف دستگیر شده خرس و قوچ و میش ابعاد تازه ای از تخلفات گسترده این فرد مشخص شد .

فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در بازبینی حافظه گوشی تلفن همراه این فرد تصاویر انواع پرندگان و وحوش شکار شده شامل 6 قطعه اردک سرسبز، 62 قطعه کبک معمولی، 1 قطعه کبک چیل، 4 قطعه کبوتر چاهی، 1 راس گراز وحشی، 2 قلاده گرگ خاکستری مشاهده شد.

او تاکید کرد: با گشودن پرونده جدید ، مستندات جهت رسیدگی به مراجع صالحه قضایی شهرستان تکاب جهت رسیدگی به جرایم فرد متخلف ارسال شده است.

به گزارش کردپرس، سوم خرداد ماه جاری، رئیس اداره محیط زیست شهرستان تکاب نیز در گفت و گو با کردپرس از تلف شدن دو قلاده گونه حمایت شده خرس قهوه ای در ارتفاعات این شهرستان خبر داد.

پیشتر نیز فعالان محیط زیست شهرستان تکاب و شاهدان محلی از تلف شدن دو قلاده خرس در محدوده معدن گوله گوله که بخشی از آن درون منطقه حفاظت شده زیستی و همچنین در حوالی روستای قینرجه واقع شده با اسلحه افراد متخلف به کردپرس خبر داده بودند.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

تلف شدن مشکوک دو قلاده خرس در ارتفاعات تکاب!

عامل کشتار خرس های قهوه ایی تکاب دستگیر شد

خرس های تکاب با تیر خیانت خاطیان تلف شدند

کد خبر 33303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha