اعضای بدن کارمند علوم پزشکی کردستان اهدا شد

رئیس واحد شناسایی و پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: خانواده مرحومه سهیلا رستگارمنش، از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اهدای اعضای آن مرحوم، جان چند نفر را از مرگ حتمی نجات دادند.

به گزارش کرد پرس، شیدا خیراللهی با بیان اینکه خانم سهیلا رستگارمنش ۳۰ سال در واحد رادیولوژی دانشگاه مشغول بکار بود و سال گذشته بازنشسته شده بود، گفت: وی ۲۵ اردیبهشت ماه امسال بر اثر سانحه تصادف دچار جراحت و به بیمارستان کوثر سنندج اعزام شد و در بخش مراقبتهای ویژه بستری و تحت درمان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: متاسفانه با وجود تلاش پزشکان معالج، این همکار عزیزمان در تاریخ ۲۷ اردیبهشت دچار مرگ مغزی شد و تیم پزشکان معتمد وزارت بهداشت مرگ مغزی وی را تایید کردند.

رئیس واحد شناسایی و پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: پس از تایید قطعی مرگ مغزی، اقدام به اخذ رضایت از خانواده مرحومه انجام و خوشبختانه خانواده فهیم و نوع دوست مرحومه که همسر و دختر ایشان نیز از همکاران دانشگاه هستند، رضایت خود را مبنی بر اهدا عضو عزیزشان اعلام و جسد به بیمارستان سینای تهران اعزام تا عملیات جداسازی اعضای بدن انجام شود.

خیراللهی با قدردانی از خانواده فهیم و نوع دوست این جانبخش، که با اهدای اعضای بدن عزیز خود چند نفر را از مرگ حتمی نجات دادند، ادامه داد: جسد خانم رستگارمنش ۲۹ اردیبهشت از بیمارستان کوثر سنندج طی تشریفات خاصی با حضور مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان کوثر، مدیریت درمان و بیمارستان تامین اجتماعی سنندج به آرامستان بهشت محمدی منتقل و به خاک سپرده خواهد شد.

وی یادآور شد: این سومین مورد اهدا عضو در سال جاری است و سال گذشته نیز اعضای ۶ بیمار مرگ مغزی در استان به نیازمندان اهدا شد.

کد خبر 32698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha