بیشتر نیروهای کرد اقلیم کردستان وابسته به حزب هستند

سرویس جهان-وزارت دفاع آمریکا می گوید از حدود ۲۰۰ هزار تن نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق، حدود ۴۵۰۰۰ از آنها وابسته به وزارت پیشمرگه و حدود ۱۵۰۰۰۰ تن از آنها وابسته به دو حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان عراق هستند.

به گزارش کردپرس وزارت دفاع آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت نیروهای کرد متحد آمریکا در جنگ با داعش، به وابستگی بیشترین نیروهای کرد عراق به دو حزب حاکم در اقلیم کردستان عراق اشاره کرده است.

بر اساس این گزارش که با نظارت بازرس کل وزارت دفاع آمریکا منصوب کنگره منتشر شده، به ادامه روند اصلاح در ساختار نیروهای کرد عراق اشاره شده است اما از میزان پیشرفت آن ابراز نارضایتی شده است.

وزارت دفاع آمریکا تعداد نیروهای وابسته به وزارت پیشمرگ دولت اقلیم کردستان عراق را که از میان دو یگان نظامی وابسته به دو حزب دموکرات کردستان اتحادیه میهنی به این وزارتخانه منتقل شده‌اند کمی بیش از ۴۵ هزار نفر عنوان کرده است.

وزارت دفاع آمریکا تعداد نیروهای نظامی وابسته به حزب دموکرات کردستان عراق را بین ۶۳۰۰۰ تا ۶۸۰۰۰ هزار تن و نیروهای وابسته به حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق را بین ۴۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ تن عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش، روند ایجاد اصلاحات در نیروهای کرد عراق ادامه دارد اما این مسئله تحت تاثیر مسائلی مانند تشکیل دولت عراق قرار گرفته است. از جمله اصلاحات ایجاد شده در ساختار نیروها ایجاد سیستم پرداخت الکترونیکی عنوان شده است.

وزارت دفاع آمریکا روند مشارکت نیروهای کرد را در مبارزه با داعش رضایت بخش عنوان کرده است. بر اساس این گزارش، نیروهای کرد عراق در سه ماه گذشته بیش از ۷۵۰۰ عملیات علیه داعش انجام داده اند اما بیشتر عملیاتها از سوی نیروهای تحت امر وزارت پیشمرگ صورت گرفته است.

وزارت دفاع آمریکا گفته است بیشتر عملیات‌های نیروهای کرد عراق علیه داعش به صورت مستقل انجام شده اما ائتلاف مبارزه با داعش در برخی موارد نقش مشاوره داشته است.

در این گزارش همچنین به ادامه هماهنگی میان نیروهای کرد و ارتش عراق بویژه در مناطق مورد مناقشه اشاره شده است.

کد خبر 31917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha