بازدید 123 هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری سنندج

سرویس کردستان - سرپرست فرمانداری شهرستان سنندج گفت: 122 هزار و 812 نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان طی هفته جاری بازدید کردند.

به گزارش کرد پرس، حسن عسکری گفت: شهرستان سنندج دارای آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری زیادی است که هر ساله مخصوصا در ایام نوروز و تعطیلات رسمی میزبان گردشگران و مسافران زیادی است.

وی افزود: مسجد یا مدرسه دارلاحسان، موزه مردم‌شناسی خانه کرد، عمارت خسروآباد، پارک جنگلی آبیدر، حمام‌های قدیمی، بازار سنندج و آثار دیگر تاریخی و طبیعی از جمله مکان‌هایی است که مورد بازدید گردشگران و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان سنندج اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی امسال و بعد از دو سال شیوع ویروس کرونا، شمار گردشگران در کردستان به نسبت سال‌های گذشته افزایش یافت طوریکه در همین هفته جاری تاکنون 122 هزار و 812 نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان بازدید کرده‌اند.

عسکری ادامه داد: همچنین در این ایام، 18هزار و 45 نفر در شهرستان سنندج اقامت داشته‌اند که بیشترین آن با 15.52 درصد در هتل‌ها بوده است.

وی یادآور شد: مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، هتل‌آپارتمان و دیگر مراکز اقامتی شهرستان سنندج در این ایام پذیرای مهمانان و مسافران بوده است.

سرپرست فرمانداری سنندج تعداد بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی و دفاتر خدمات مسافرتی در این ایام را 35 مورد عنوان کرد و بیان کرد: تاکنون هیچ شکایتی به دبیرخانه خدمات سفر و فرمانداری گزارش نشده است.

عسکری با عنوان اینکه سنندج ویترین استان کردستان است و توسعه گردشگری نقش موثری در توسعه شهرستان و رشد اقتصادی دارد، گفت: باید همه دستگاه‌های اداری تلاش کنند تا زمینه‌های جذب بیشتر گردشگران در این شهرستان فراهم شود.

کد خبر 31873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha