عوامل ایجاد درگیری میان ارتش عراق و یگان های مدافع شنگال

سرویس جهان- خبرگزاری های بین المللی، تهدید های ترکیه و تلاش اربیل و بغداد برای اجرای توافق شنگال را از جمله عوامل درگیر شدن نیروهای ارتش عراق های مدافع شنگال عنوان کرده‌اند.

به گزارش کردپرس نیروهای ارتش عراق و نیروهای یگان های مدافع شنگال از دو روز پیش در این منطقه ایزدی نشین با هم درگیر شده اند.

رسانه‌هایی مانند الجزیره، خبرگزاری های آسوشیتدپرس و فرانسه و نیز نشریه میدل ایست ای تهدیدهای اخیر ترکیه نسبت به حمله به شنگال به بهانه وابستگی احتمالی یگانهای مدافع شنگال به نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه را در ورود یگانهای ارتش عراق به شنگال و درگیر شدن آن با یگانهای مدافع بی تأثیر ندانسته اند.

این رسانه ها همچنین با اشاره به اینکه توافق‌نامه میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق برای عادی سازی وضعیت شنگال هنوز اجرایی نشده است ادعا کرده‌اند که یگان‌های مدافع شنگال مانع بازگشت آوارگان منطقه هستند. بنابراین ورود ارتش عراق به شنگال در راستای اجرای توافقنامه اربیل و بغداد صورت گرفته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از آواره شدن حدود سه هزار نفر از شهروندان منطقه شنگال و اسکان داده شدن آنان در کمپ های واقع در اقلیم کردستان عراق خبر داده است.

شخصیت های ایزدی، نمایندگی سازمان ملل در عراق و برخی نهادهای وابسته به ایزدی ها نسبت به وخیم شدن وضعیت شهروندان ایزدی در پی تنش در شنگال ابراز نگرانی کرده اند.

کد خبر 31793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha