راه‌های منتهی به مربع امنیتی حسکه باز شد

سرویس سوریه- آسایش اداره خودگردان کُردستان سوریه راه های منتهی به میدان امنیتی در شهر حسکه که تحت کنترل دولت سوریه است را بازگشایی کرد.

به گزارش منابع کُردپرس، عصر دیروز پنجشنبه، در پی خبر توافق میان اداره خودمختار کُردستان سوریه و دولت سوریه، نیروهای امنیتی داخلی "آسایش" تمام راه های منتهی به میدان امنیتی شهر حسکه را که اخیرا بسته شده بود، باز کردند.

حدود دو هفته پیش، آسایش در پاسخ به محاصره‌ای که لشکر چهارم ارتش سوریه بر محله‌های کُردنشین شیخ مقصود و اشرفیه حلب تحمیل کرده بود، تمامی راه‌های منتهی به میدان امنیتی تحت کنترل نیروهای دولتی دمشق در مرکز شهرهای حسکه و قامیشلو را بستند.

منابع خبری در شهر حسکه به رسانه‌های شمال سوریه، گفتند: آسایش پست های بازرسی را که اخیرا در مجاورت میدان امنیتی حسکه دایر کرده بود، را برچیده است.

رسانه‌های نزدیک به دولت سوریه نیز از طریق شبکه های اجتماعی، اخباری مبنی بر توافق بین اداره خودمختار و دولت سوریه و پایان محاصره محله های کُردنشین حلب توسط لشکر چهارم را منتشر کردند.

در همین زمینه، منابع خبری در حلب به نقل از یک منبع رسمی اعلام کردند که لشکر چهارم روز پنجشنبه اجازه داد مقدار محدودی آرد وارد محله محاصره شده شیخ مقصود در حلب شود.

غسان خلیل، فرماندار حسکه، گفت: روز گذشته جلسات مثبتی میان نمایندگان دولت و نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) با نظارت روسیه در شهر حلب و شهر قامیشلو برگزار شد که منجر به رفع محاصره و اجرا آن در ساعات آینده می‌شود.

کد خبر 31575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha