دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر به مرکز تبدیل شد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس دانشگاه پیام نور پیرانشهر گفت: دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر بعد از گذشت ۱۹ سال از تاسیس آن، با پیگیری های مستمر طی دو سال گذشته در سه سطح شهرستان، استان و تهران از واحد به مرکز تبدیل شد.

حمزه حاجی در گفت و گو با خبرنگار کردپرس اظهار کرد: یکی از اولویت ها و اقدامات ضروری برای رونق و توسعه دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر ارتقاء و تبدیل آن به مرکز بود که از سال ۱۳۹۹ در دستور کار و مورد پیگیری مستمر و مجدانه قرار گرفت.

او در خصوص شرایط و شاخص های تبدیل واحدهای دانشگاه پیام نور به مرکز گفت: مطابق مصوبات و بخشنامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تبدیل واحد به مرکز، ضمن موافقت هیات امنای دانشگاه پیام نور کشور، ۱۲ شاخص و شرایط وجود دارد که تمامی آنها باید به تایید استان، سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور کشور، هیات نظارت و ارزیابی استان و هیات نظارت و ارزیابی وزارت علوم برسند.

حاجی ادامه داد: ضمن اینکه اطلاعات کامل و مستند تمامی شاخص ها و شرایط ۱۲ گانه فوق الذکر مورد به مورد باید در سامانه هوشمند گسترش آموزش عالی کشور (ساعا HES –) ثبت و مورد تایید مراجع چهارگانه (دانشگاه پیام نور استان، سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور کشور، هیات نظارت و ارزیابی استان و هیات نظارت و ارزیابی وزارت علوم) قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه پیام نور پیرانشهر بیان کرد: بعد از طی این مراحل و تحقق تمامی موارد فوق، بازدید میدانی توسط هیات نظارت و ارزیابی استان از دانشگاه پیام نور پیرانشهر به عمل آمد و سپس مرکز شدن این واحد در دستور کار شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی قرار گرفت.

او اضافه کرد: سرانجام این شورا در جلسه روز چهارم اردیبهشت ماه، با ارتقاء و تبدیل دانشگاه پیام نور پیرانشهر از واحد به مرکز موافقت کرد و بدین ترتیب یکی از مطالبات چندین ساله مردم شریف شهرستان پیرانشهر بویژه اساتید، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه برآورده شد.

رئیس دانشگاه پیام نور پیرانشهر اظهار کرد: دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر در سال ۱۳۸۲ با موافقت اصولی (اولیه) سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور کشور تاسیس شد و تاکنون به صورت واحد به فعالیت خود ادامه داده است که تبدیل آن به مرکز ضمن اینکه باعث تثبیت همیشگی این دانشگاه به عنوان تنها دانشگاه دولتی شهرستان می شود و از هرگونه تعطیلی، تجمیع و ادغام آن با سایر مراکز و واحدهای شهرهای همجوار جلوگیری می کند.

او با اشاره به اینکه این مهم سرآغازی برای توسعه آموزش عالی در شهرستان پیرانشهر خواهد شد، گفت: دانشگاه پیام نور پیرانشهر، اولین واحد دانشگاه پیام نور در استان و سومین آن در کشور است که در طول مدت بیش از یک دهه به مرکز تبدیل شده است.

کد خبر 31669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha