ژاپنی ها فیلمی از مصیبت کردهای مهاجر ساختند

سرویس جهان- اِما کاواوادا در فیلم «سرزمین کوچک من»، زندگی دشوار کردهای مهاجر کرد ترکیه در ژاپن را که به زودی در این کشور اکران می شود به تصویر کشیده است.

به گزارش کردپرس، ژاپن از آن جمله کشورهایی است که قوانین سختگیرانه ای درباره پذیرش مهاجر دارد. حدود 2000 شهروند کرد ترکیه نزدیک به یک دهه پیش برای رفتار از سرکوب دولت ترکیه به ژاپن پناهنده شده اند. با این حال، رسانه های این کشور گزارش داده اند که احتمالا حتی یک نفر از این افراد نتوانسته اند اقامت در این کشور را به دست بیاورند.

زندگی سخت و آینده مبهم کردهای مهاجر در ژاپن دستمایه ساخت فیلم هایی در این کشور شده است. تاکنون دو فیلم درباره وضعیت کردهای مهاجر در ژاپن ساخته شده است. « سرزمین کوچک من» تازه ترین فیلم درام اجتماعی است که زندگی کردهای مهاجر در ژاپن را به تصویر کشیده است.

اِما کاواوادا کارگردان 30 ساله ژاپنی تصمیم گرفته است هموطنان خود را از وضعیت کردهای مهاجر در ژاپن آگاه کند. او تصمیم گرفته با ساخت فیلم سرزمین کوچک من که رویای دختر کرد را برای زندگی در ژاپن به تصویر می کشد، ژاپنی ها را از احوال کردهای مهاجر آگاه کند.

این فیلم زندگی ساریا، دختر کرد با بازی لینا آراشی به همراه خانواده اش را به تصویر کشیده است. او آرزو دارد معلم شود و در حالی که بیشتر زندگی خود را به عنوان مهاجر در این کشور گذرانده، در حال آماده شدن برای ورود به دانشگاه است. اما خبر ناگوار رد شدن درخواست پدرش برای پذیرش پناهندگی تمام آرزوهای او را بر باد داده است. نشریه تایم اوت هدف از ساخت این فیلم را نشان دادن قوانین بی رحمانه ژاپن در رد پذیرش پناهندگان بویژه در برخورد با کردها را عنوان کرده است.

نمایش عمومی فیلم سرزمین کوچک من از روی 6 ماه می امسال در ژاپن آغاز می شود.

کد خبر 31409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha