کمپ الهول جایی برای بزرگ شدن بچه‌ها نیست!

سرویس سوریه- یک سازمان بین المللی خواستار تلاش های فوری بین‌المللی برای حمایت از بازگرداندن ساکنان اردوگاه الهول به کشورهایشان شد.

به گزارش کُردپرس، امروز نهاد حمایت از کودکان که یک‌ نهاد غیردولتی و بین‌المللی است در گزارشی خواستار تلاش های فوری بین‌المللی برای حمایت از بازگشت ایمن و داوطلبانه آوارگان، پناهندگان و مهاجران اردوگاه الهول در شمال شرق سوریه به کشورهایشان شد.

این سازمان در گزارش جدید خود با عنوان "کودکان در اردوگاه" خواستار بازگشت فرزندان جنگجویان خارجی و مادران آنها به کشورهایشان شد.

این سازمان از نهادهای بین‌المللی خواست تا حمایت خود را از خدمات ارائه شده به کودکان آسیب دیده در معرض خشونت، از جمله حمایت روانی و اجتماعی را افزایش دهند تا آن‌ها با آنچه که از آن رنج می برند، کنار بیایند.

در این گزارش آمده است: اردوگاه الهول یکی از خطرناک ترین مکان های جهان برای کودکان است و در سال ۲۰۲۱ افزایش میزان جرم و جنایت به بیش از دو قتل در هفته رسیده بود.

این سازمان بیش از ۲۰ مصاحبه با خانواده های سوری و عراقی در اردوگاه انجام داده است که فرزندان آنها پس از مشاهده قتل در اردوگاه از کابوس های منظم و حالات روانی رنج می برند.

بر اساس گزارش این سازمان، کودکان به رفتارهای پرخاشگرانه و ناتوانی در تمرکز بر مطالعه و همچنین مواردی مانند خیس کردن رختخواب، از دست دادن اشتها و احساس ناامیدی دچار شده‌اند.

سونیا خوش، مدیر اجرایی این نهاد در سوریه، گفت: این مسئله کاملا غیرقابل قبول است که ما کودکان پنج ساله‌ای را در کمپ الهول مشاهده می‌کنیم که به والدین خود می گویند، می خواهند بمیرند.

وی افزود: کودکان نمی توانند در چنین شرایط وخیمی زندگی کنند. میزان خشونتی که آنها در اردوگاه الهول هر روز در معرض آن قرار می گیرند، وحشتناک است.

خوش تاکید کرد: تنها راه حل دائمی برای این وضعیت، حمایت از کودکان و خانواده‌هایشان است تا بتوانند با خیال راحت و داوطلبانه کمپ را ترک کنند.

کد خبر 31393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha