انفجار بمب در مسیر اتوبوس حامل اعضای گارد زندان بورسا

سرویس ترکیه - انفجار در مسیر اتوبوس حامل اعضای گارد زندان بورسا باعث کشته شدن دست کم یکی از اعضای گارد زندان و مجروح شدن چند تن دیگر شد.

به گزارش کردپرس، در نتیجه انفجار اتوبوس حامل گارد زندان در بورسا، دست کم یک تن کشته و سایر افراد به بیمارستان منتقل شدند. خبرگزاری های دولتی ترکیه حال برخی از این افراد را وخیم اعلام کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی ترکی، اتوبوس حامل نیروهای گارد زندان که در حال رفتن به زندان نوع E بورسا بود، در خیابان صنایع بورسا، در نزدیکی جایگاه سوخت منفجر شد. بر اثر این اتفاق یکی از اعضای گارد کشته شد و باقی افراد به بیمارستان منتقل شدند که حال تعدادی از آنها وخیم اعلام شده است.

بلافاصله پس از این اتفاق سلیمان سویلو وزیر کشور و بکر بوزداغ وزیر دادگستری به منطقه رفته و موضوع را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند.

سویلو پس از این بازدید به خبرنگاران گفت: «بررسی های لازم در خصوص عاملان این اقدام تروریستی در حال انجام است و عاملان این اقدام تروریستی به زودی دستگیر خواهند شد.»

استاندار بورسا نیز اعلام کرد که بر اساس بررسی های اولیه از این محل، مشخص شد که بمب دست سازی در پای یکی از تیرهای چراغ برق مسیر جاسازی شده بود. این بمب دست ساز قابل کنترل از راه دور بوده است.

گفتنی است، روز گذشته دوران کالکان یکی از اعضای ارشد PKK اعلام کرد که در صورت تداوم عملیات نظامی ترکیه در کردستان عراق، PKK جنگ را به شهرهای ترکیه خواهد کشاند. هنوز مشخص نیست که این انفجار عملی شدن تهدید PKK باشد.

کد خبر 31079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha