ترکیه می‌خواهد منطقه را از وجود ساکنان بومی شمال سوریه خالی کند

سرویس سوریه- شورای نظامی سریانی، اعلام کرد: تشدید حملات ترکیه در شمال شرق سوریه با هدف ضربه زدن به پروژه دموکراتیک است.

به گزارش کُردپرس، امروز چهارشنبه، شورای نظامی سریانی سوریه در قامیشلو هشدار داد که حملات ترکیه به شمال شرق سوریه با هدف ضربه زدن به پروژه دموکراتیک در منطقه است.

از ابتدای سال جاری، شهر و روستاهای تل تمر و ابوراسین مورد حملات توپخانه و هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه قرار گرفته است.

ماتای ​​حنا، سخنگوی رسمی شورای نظامی سوریه، گفت: حملات ترکیه در ارتباط با سند سیاسی است که احزاب سوری-آشوری را متحد می کند.

در اول آوریل امسال همزمان با جشن (روز آکیتو)، تشکل های سیاسی آشوری های سریانی در منطقه الجزیره سوریه سند تفاهم سیاسی بین سازمان دموکراتیک آشوری و حزب اتحاد سریانی امضا کردند.

به گفته حنا، تشدید حملات ترکیه پس از اخبار از سرگیری گفت‌وگوی کُردی - کُردی صورت گرفت. ترکیه برای امنیت منطقه کمین کرده و به دنبال برهم زدن فضای مثبت آن است.

سخنگوی این شورا همچنین معتقد است که تشدید حملات اخیر ترکیه به روستاهای تل تمر و ابوراسین برای خالی کردن سکنه این مناطق است.

سخنگوی شورای نظامی سریانی وضعیت کنونی را به اتفاقی که در سال ۲۰۱۵ رخ داد تشبیه کرد، زمانی که داعش پس از ورود به حوضه خابور با تخریب کلیساها و ربودن کودکان و زنان تلاش کرد منطقه حوضه خابور را تخلیه کند.

سخنگوی رسمی شورای نظامی سریانی خاطرنشان کرد: این بمباران همزمان با جشن های عید مسیحی بوده و این برای ترکیه که در تعطیلات نوروز، آکیتو و غیره مردم را هدف قرار می دهد تازگی ندارد.

کد خبر 31063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha