صدور حکم جایگزین برای متخلفان زیست محیطی در پیرانشهر

سرویس آذربایجان غربی- دادستان پیرانشهر، با استفاده از احکام جایگزین متخلفان محیط زیستی این شهرستان را که نخاله‌های ساختمانی را در حاشیه جاده‌ها تخلیه می کردند، مکلف به جبران خسارت کرد.

به گزارش کردپرس، مجتبی محمودی در این باره اظهار کرد: رانندگان بازداشتی و متخلف کمپرسی های حمل نخالە های ساختمانی که چند روز پیش از سوی نیروهای اجرائیات شهرداری، یگان محیط زیست و منابع آب شناسایی و بازداشت شدند پس از پیگیری قضایی حکم جایگزین دریافت کردند.

او ادامه داد: این متخلفان زیست محیطی مکلف بە حمل ۵۰ سرویس نخالە با هزینە شخصی از محل مسیر روستاهای جران و کاسوردە بە سایت دفن زبالە شهرداری شدند.

دادستان پیرانشهر گفت: این احکام با نظارت ارگان های نامبرده بر اجرای صحیح تا پایان کامل احکام انجام خواهد شد.

چند روز پیش اداره حفاظت محیط‌زیست پیرانشهر اعلام کرد: یگان حفاظت محیط‌زیست این اداره از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه جاده‌ها جلوگیری و با عاملین آن مطابق با قانون برخورد کرد.

طه ایزان افزود: یگان حفاظت محیط‌زیست، پس از مشاهده یک کامیون که در حال تخلیه نخاله در حاشیه جاده پیرانشهر به سمت کاسورده بود پس از هماهنگی با شهرداری، اداره منابع‌آب و همچنین نیروی انتظامی با فرد خاطی مطابق با قانون برخورد و به دستور دادستان فرد خاطی با قرار موقت بازداشت و خودرو وی نیز توقیف شد.

گفتی است؛ طبق قانون تخلیه نخاله‌های ساختمانی به غیر از مناطق تعیین شده ممنوع بوده و با متخلفین طبق مقررات برخورد می شود.

کد خبر 30651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha