تخلیه ده‌ها روستا در شمال حسکه به دلیل توپباران‌های مکرر ترکیه

سرویس سوریه- بیشتر روستاهای ناحیه زرکان در شمال حسکه به دلیل بمباران‌های مکرر ترکیه تخلیه شدند.

به گزارش کُردپرس، از ابتدای سال میلادی جاری، بیشتر روستاهای ناحیه زرکان در شمال حسکه به دلیل تشدید بمباران توپخانه‌ای ترکیه تخلیه شده‌اند.

در روستای الخضراوی که حدود ۳۰ خانه را شامل می شود، تنها صاحبان ۱۵ خانه باقی مانده‌اند که هر کدام تنها یک مرد جوان را برای محافظت از سرقت‌های احتمالی در خانه‌ها بجا گذشته‌اند.

این منبع تصریح کرد: روستای الاسدیه که حدود ۵۰۰ خانه دارد، اهالی به روستای ظهر العرب و پروژه های کشاورزی در منطقه مسعده آواره شدند و تنها ساکنان حدود ۵۰ خانه باقی ماندند.

در نتیجه بمباران روستای مذکور از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ تن از اهالی این‌ روستا جان خود را از دست داده اند که از تعداد مجروحان آن اطلاعی در دست نیست.

به گفته این‌ منبع، روستای مشیرفه زرکان شامل حدود ۳۰ خانه است که ساکنان آن در هنگام بمباران خانه ها را ترک کرده و پس از توقف توپباران‌ها به خانه‌های خود باز می گردند و به گفته یکی از آوارگان این‌ روستا، تا الان هفت خانه تخلیه شده است.

به گفته ساکنان، بمباران ترکیه خسارات زیادی به خانه‌های ساکنان وارد کرده که اکثر آنها برای سکونت نامناسب شده‌اند و یا به تعمیرات اساسی نیاز دارند‌. به گفته ساکنان، حتی مساجد نیز از گلوله باران در امان نمانده‌اند.

پنج روستای دیگر نیز در همین خط قرار دارند که تا کنون منابع خبری نتوانسته‌اند میزان جابجایی جمعیت در آنها را رصد کنند.

کد خبر 30449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha