اختلاف اقلیم و دولت مرکزی، مانع اصلی رسمی شدن شوشمی و شیخ صله / مذاکره با استاندار سلیمانیه برای بازگشایی بازارچه تیله کو

سرویس کرمانشاه- هوشنگ بازوند بازگشایی بازارچه تیله کو و رسمی شدن مرزهای شیخ صله و شوشمی از سوی طرف عراقی را اولویت های کرمانشاه در حوزه مبادلات تجاری برشمرد.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ استاندار کرمانشاه صبح پنج شنبه ۵ تیرماه ۹۹ در نشست شورای اداری که با حضور معاونین استاندار، مجمع نمایندگان استان، رئیس دادگستری استان و مدیران و مسئولان عضو این شورا برگزار شد؛ اظهار داشت: خوشبختانه در این دوره، نمایندگان به شکل مناسبی به عضویت کمیسیون های کلیدی مجلس درآمده اند؛ حوزه هایی که کرمانشاه در آنجا مشکل دارد و این می تواند به توسعه استان کمک کند.

وی در دنباله سخنانش عنوان کرد: مرز شوشمی و شیخ صله از سوی ایران به عنوان مرز رسمی شناخته شده ولی به دلیل اختلافات مسئولان اقلیم کردستان و دولت مرکزی در مورد تعیین تکلیف عوارض دریافتی هنوز اجازه رسمی شدن این دو مرز از سوی طرف عراقی هنوز صادر نشده است.

وی در مورد مرز تیله کو گفت: بازگشایی این بازارچه از اولویت های استان است و در همین رابطه به زودی با استاندار سلیمانیه و فرمانداری ویژه گرمیان دیدار خواهیم داشت و طرف مقابل هم با برگزاری این ملاقات موافقت کرده است.

نماینده عالی دولت در استان همچنین به تهیه هزار تخت برای بستری بیماران کرونایی اشاره کرد و گفت: ۸۰۰‌ تخت بیمارستانی و ۲۰۰‌ تخت آی سی یو برای خدمات دهی به بیماران کرونایی در نظر گرفته ایم که تاکنون کمتر از نیمی از این ظرفیت پر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۷ درصد فوتی ها در خرداد ماه بوده است در ادامه عنوان کرد: از خردادماه تاکنون روزانه حدود ۵ نفر فوتی داشته ایم.

بازوند با تاکید لزوم توامان حفظ جان و معیشت مردم در روند مدیریت کرونا، در ادامه عنوان کرد: سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که در این تنگناهای اقتصادی و تحریم ها، معیشت مردم با بحران روبرو نشود.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: طرح احداث پتروشیمی چهارم به مبلغ ۷ هزار میلیارد تومان تصویب شده است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

استاندار کرمانشاه همچنین از ارایه درخواست تمدید امهال وام های مناطق زلزله زده به مدت یک سال دیگر خبر داد و گفت: مردم منطقه گرفتار کرونا بوده اند و توان بازپرداخت اقساط را نداشته اند و در این شرایط نیازمند کمک هستند.

وی تاکید کرد: تنگ نظری آفت و ترمز توسعه است و اگر خواهان توسعه هستیم باید از این تنگ نظری ها دست برداریم.

کد خبر 304037

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha