رویکرد دولت کاظمی در قبال ایران مثبت است و ما نیز خواهان همکاری هستیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سفیر ایران در بغداد بر رویکرد جمهوری اسلامی در پشتیبانی از دولت جدید عراق تاکید کرد و آن را دولتی برآمده از خواست مردم این کشور برشمرد.

به گزارش کردپرس، ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد شامگاه یک شنبه در مصاحبه با شبکه خبری دولتی عراق (العراقیه الاخباریه) ضمن تاکید بر پشتیبانی جمهوری اسلامی از دولت مصطفی کاظمی، نخست وزیر جدید دولت فدرال این کشور، خاطر نشان ساخت که دولت وی بر اساس خواست و اراده مردم روی کار آمده است.

مسجدی در این باره اظهار داشت: رویکرد جمهوری اسلامی، همکاری، کمک، حمایت و پشتیبانی از دولت مصطفی کاظمی است چرا که ما بر این باوریم که این دولت بر اساس اراده مردمی عراق روی کار آمده و مجلس این کشور نیز بدان رای اعتماد داده است.

سفیر ایران در بغداد در ادامه نیز افزود: ما آمادگی خود برای همه انواع همکاری را اعلام کردیم و اطمینان داریم که روابط دو جانبه میان دو کشور در مدت زمامداری کاظمی به صورت مناسبی گسترش خواهد یافت، تقویت خواهد شد و پیشرفت خواهد کرد.

مسجدی همچنین تصریح کرد: مسئله مهم برای ما، منافع مشترک دو کشور است؛ با نخست وزیر و شمار قابل توجهی از وزرای کابینه دولت دیدار کردم و روابط دو جانبه و پرونده های موجود میان ایران و عراق را نیز مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

سفیر ایران در بغداد در این باره خاطر نشان ساخت: این درست است که دولت کاظمی با دولت های قبلی متفاوت است با این حال نیازها و الزامات ارتباط دهنده دو کشور به یکدیگر تغییر نمی کنند؛ اختلافات اساسی در روابط وجود ندارد و چنین چیزی روی نمی دهد؛ رویکرد دولت جدید در قبال جمهوری اسلامی مثبت است و ما نیز خواهان همکاری هستیم.

کد خبر 303349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha