حکومت AKP-MHP حل مسئله کُرد را تهدیدی علیه بقای خود می داند

سرویس ترکیه - ابرو گونای سخنگوی HDP جنگ افروزی دو حزب حاکم ترکیه و پیشگیری از حل مسئله کرد و ادامه انزوای اجباری اوجالان را تلاش این دو حزب برای ادامه بقای حکومتشان دانست.

به گزارش کردپرس، ابرو گونای سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در سخنانی جنگ افروزی دو حزب حاکم ترکیه، پیشگیری آنها از حل مسئله کرد و ادامه انزوای اجباری عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان (PKK) را تلاشی برای ادامه بقای حکومتشان عنوان کرد و گفت که این حکومت حل مسئله کرد را تهدیدی علیه بقای خود می داند.

بنا بر گزارش سایت رسمی HDP، گونای در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی HDP در ساختمان مرکزی حزب، با انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور، گفت: «با عمیق تر شدن بحران اقتصادی حمله های حکومت علیه مردم افزایش می یابد. هر جا که امکان یافتن راه حلی مطرح باشد، حکومت به آن حمله می کند. بارز ترین نمونه آن نیز زندان امرالی است.»

او افزود: «همه به خوبی می دانند که وقتی آقای اوجالان وارد میدان شود، امکان راه حل و صلح بیشتر می شود. حکومت AKP-MHP [حزب عدالت و توسعه-حزب حرکت ملی] امکان صلح و راه حل را تهدیدی برای حاکمیت خود می داند. آنها با ادامه اعمال انزوای اجباری و جنگ افروزی به خواست مردم برای صلح پاسخ می دهند. تنها دغدغه آنها حفظ قدرت است و به همین دلیل نیز کشور را به مرز سقوط سوق می دهند. آنها سعی دارند با تعمیق سیاست های جنگ افروزانه خود، بن بست را در مسئله کُرد دائمی کنند.»

سخنگوی HDP در ادامه با بیان این که انزوای اجباری علیه رهبر PKK بحران های کنونی کشور را عمیق تر می کند، گفت: «با دخالت آقای اوجالان نه تنها امکان حل مسئله کرد، بلکه امکان دموکراتیزه شدن ترکیه نیز افزایش می یابد. بنابراین، مبارزه با انزوای اجباری، مبارزه برای آینده دموکراتیک ترکیه نیز هست. مردم کرد تحت هر شرایطی برای یافتن راه‌حل و تحقق صلح می‌جنگند و البته تا زمان رسیدن صلح و باز شدن دروازه‌های امرالی به مبارزه ادامه خواهند داد. ما نیز همراه با مردم به مبارزه برای تحقق صلح و یافتن راه حل ترکیه ادامه خواهیم داد.»

کد خبر 30298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha