جاده های فرعی آذربایجان غربی دارای بیشترین تصادفات منجر به فوت

سرویس آذربايجان غربی- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: اکثریت تصادفات منجر به فوت استان در ابتدای سال جاری، در جاده های فرعی آذربایجان غربی روی داده است.

به گزارش کردپرس، یاسر رهبردین، در جلسه مشترک ستاد اجرایی خدمات سفر، شورای هماهنگی ترافیک و مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی، اظهار کرد: تامین اعتبار و اصلاح وضعیت نقاط حادثه خیز جاده های استان ضروری است.

او افزود: تجهیز و نوسازی ماشین آلات راهداری از ابتدای سال در اولویت بوده و تدابیر لازم بخصوص برای ماههای سرد سال از هم اکنون اندیشیده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در ادامه با تاکید بر استفاده از اعتبارات ملی برای بهسازی و تعریض جاده های استان، خاطرنشان کرد: با تجمیع استقرار مجموعه هایی چون راهداری، اورژانس و هلال احمر در پایگاههای بین راهی، بهره وری و ارائه خدمات به مردم افزایش خواهد یافت.

رهبردین همچنین بهبود وضعیت کمی و کیفی دوربین های مستقر در جاده ها را ضروری دانسته و تصریح کرد: با افزایش همکاری و تعامل دستگاههای متولی در حوزه های خدمات سفر و ترافیک، در مسیر جلب رضایت مردم حرکت شود.

او با اعلام به اینکه شهرستان ارومیه پرترددترین شهر استان از نظر تردد خودرویی است، افزود: حذف نقاط حادثه خیز شهرستان و جانمایی خودروهای سیار که کار فروش میوه و سبزی را بر عهده دارند، باید در سطح شهر ارومیه مورد توجه جدی دستگاههای متولی قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی در ادامه، ساماندهی ورودی شهرهای استان را ضروری دانسته و یادآور شد: روند تسهیل و کاهش ترافیک شهری از ضروریات بوده و یکطرفه شدن برخی از نقاط و خیابانها در ارومیه شاید در ظاهر موجب کاهش بار ترافیکی مکان های مورد نظر شده، اما نیازمند یک بازنگری جدی است.

او در پایان با تاکید بر فعالیت دایمی ستاد خدمات سفر در استان در فصل تابستان با توجه به افزایش حضور گردشگران در آذربایجان غربی، افزود: پیش بینی می شود با کاهش شیوع ویروس کرونا، میزان سفرها به آذربایجان غربی افزایش یابد که باید تمهیدات لازم در دستور کار دستگاههای عضو ستاد قرار گیرد.

کد خبر 30257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha