ادامه اقدامات خرابکارانه شورشیان سوریه وابسته به ترکیه در مناطق اشغال شده

سرویس جهان- رسانه های ناظر بر وضعیت سوریه از چشم پوشی ترکیه از رفتارهای غیر انسانی فرماندهان نیروهای شورشی وابسته به سوریه و سرقت آثار تاریخی مناطقی خبر داده اند که قبلا تحت کنترل کردها قرار داشته اند.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه و نشریه سیریا دیرکت از ادامه اقدامات خرابکارانه شورشیان وابسته به ترکیه در سوریه و نیز سرقت آثار تاریخی مناطقی خبر داده اند که در سال 2019 به تصرف ترکیه و این شورشیان در آمد.

نشریه سیریا دیرکت در گزارشی نوشت: ترکیه به گزارش هایی که از اقدامات خرابکارانه فرماندهان نیروهای شورشی در مناطق کردنشین شمال و شمال شرق سوریه بویژه عفرین شکایت دارد، اعتنایی ندارد. بر اساس این گزارش شکایات زیادی از برخی فرماندهان نیروهای شورشی از جمله ابو امشا، فرمانده نیروهای سلطان سلیمان شاه شده است اما ترکیه از رسیدگی به این شکایتها خودداری کرده است.

بر اساس این گزارش او مسئول برخی اقدامات غیرانسانی مانند قتل، ربودن افراد بویژه کردها و غارت در شهر عفرین بوده است اما نیروهای ارتش ترکیه که مسئولیت رسیدگی به اقدامات او را داشته اند از رفتارهای غیرانسانی این فرمانده شورشیان چشم پوشی کرده اند.

همچنین دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارشی نسبت به سرقت آثار تاریخی دو منطقه سری کانی و گری سپی که در اکتبر 2019 به کنترل نیروهای ترکیه و شورشیان در آمد، هشدار داده است.

این نهاد حقوق بشری مستقر در لندن که به بررسی و ارائه گزارش در مورد وضعیت سوریه می پردازد، هشدار داد لشکر حمزه از واحدهای وابسته به ارتش آزاد سوریه تحت نظر ترکیه، در روزهای اخیر با استفاده از ماشین الات سنگین اقدام به تخریب تپه های تاریخی سری کانی کرده است و ناشیانه به دنبال استخراج آثار باستانی این منطقه است.

این نهاد هشدار داده است اقدامات تخریبی نیروهای شورشی سوریه پیش چشم نیروهای ارتش ترکیه انجام می شود و کوچکترین اقدامی برای جلوگیری از آثار تاریخی این منطقه صورت نگرفته است.

کد خبر 30144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha