شرایط خدمت نیروهای پلیس و ژاندارمری ترکیه در منطقه شرق ترکیه تغییر می کند

سرویس ترکیه - وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که مناطق خدمت نیروهای پلیس و ژاندارمری ترکیه، از این پس به دو قسمت شرق و غرب تقسیم می شود.

به گزارش کردپرس، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که به دلیل خودداری نیروها از خدمت در منطقه شرق و جنوب شرقی ترکیه، خدمت نیروهای پلیس و ژاندارمری ترکیه در منطقه شرق تغییر خواهد کرد.

بنا بر خبر گازته دیوار، سویلو اولین سحری ماه رمضان را در کنار نیروهای پلیس کلانتری ماماک آنکارا گذراند. او در این دیدار اعلام کرد که مناطق 4 گانه خدمت نیروهای تحت امرش بر اساس تصمیم جدید وزارت کشور، به دو منطقه شرق و غرب تقسیم خواهد شد. دوره های خدمت در منطقه شرق نیز به دو و سه سال کاهش خواهد یافت.

سویلو علت تغییرات جدید را امتناع نیروها از خدمت در برخی مناطق (مناطق شرق و جنوب شرقی ترکیه) اعلام کرد و گفت: «از آنجا که امنیت این مناطق نیز بر عهده وزارت کشور است بنابراین تصمیم جدید برای کنترل امنیت همه این مناطق گرفته شده است.»

گفتنی است، خدمت کارمندان دولتی بسیاری از وزارت خانه ها مانند وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و وزارت کشور، در مناطق شرق و جنوب شرقی ترکیه شامل مقررات «کار در مناطق دشوار» می شود.

کد خبر 29979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha