اگر نهاد قضائی ترکیه مستقل است، این همه فساد در حکومت چیست؟ 

سرویس ترکیه - مرال آکشنر رئیس حزب خوب ترکیه در انتقاد به قوه قضائیه این کشور آن را غیر مستقل دانست و اولویت کشور را نجات از نظام فاسد فعلی اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، مرال آکشنر رئیس حزب خوب ترکیه در انتقاد به قوه قضائیه این کشور آن را غیر مستقل و در خدمت حکومت حزب عدالت و توسعه (AKP) دانست و با نام بردن خود به عنوان «نخست وزیر آینده ترکیه» اولویت این کشور را در انتخابات آینده نجات از دست نظام فاسد فعلی اعلام کرد.

به نوشته گازته دیوار، آکشنر در سخنرانی خود برای اعضای فراکسیون حزب در مجلس ترکیه با انتقاد از رفتار سوگیرانه اعضای قوه قضائیه خطاب به آنها گفت: «شما به جای تأمین منافع خودتان باید برای منافع ملت تلاش کنید. وقتی روی کرسی های این نهاد می نشینید باید ردای حزب خود را از تن خارج کنید.»

او با نام بردن از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و رئیس AKP با نام «آقای بحران» گفت: «من از کسانی که بر حمایت خود از نظام فاسد به وجود آمده توسط آقای بحران، پافشاری دارند، می پرسم: «اگر امروز در ترکیه قوه قضائیه مستقل بود، آیا او (اردوغان) همچنان می توانست تا این حد فساد کند؟»

آکشنر با اشاره به دیدارهای 6 حزب اپوزیسیون ترکیه برای آمادگی برای انتخابات پیش رو و تغییر نظام ریاستی به نظام پارلمانی، گفت: «هر گاه که ما می گوییم مسئله اصلی ما نظام است، آنها از ما می پرسند که نامزد شما کیست. من بارها گفته ام که نامزد ما برای انتخابات آتی "رئیس جمهور سیزدهم" است. ما برای تعیین یک رئیس جمهور تکرو جدید دور هم جمع نشده ایم. ما گرد هم آمدیم تا ترکیه را از این نظام دیو سرشت نجات دهیم. ترکیه نیاز به یک سیستم حقوقی مبتنی بر تفکیک قوا دارد نه رئیس تکرو. مردم ترکیه نیازی به ناجی ندارند. مردم ترکیه باید فوراً از شر این نظام دیو سرشت خلاص شوند. ترکیه را دیگر نمی توان با این نظام اداره کرد.»

رهبر حزب خوب در آخر به مردم قول داد که به عنوان «نخست وزیر آینده ترکیه» وضعیت کشور را بهبود خواهد داد.

کد خبر 29858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha