آمار جدید از نقض حقوق کردها در عفرین توسط ترکیه

سرویس جهان- بر اساس آمار جدید سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه، از زمان تصرف شهر کردنشین عفرین سوریه توسط ترکیه در سال 2018، تاکنون 7500 تن از شهروندان‌ کرد این شهر ربوده شده و 639 تن نیز جان خود را از دست داده اند.

به گزارش کردپرس، سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه، ترکیه از سال 2018 که با کمک شورشیان سوریه شهر کردنشین عفرین سوریه را تصرف کرد، ظرف چهار سال گذشته 2300 بار حقوق شهروندان کرد ساکن این شهر را نقض کرده است.

بر اساس این گزارش، در چهار سال گذشته 639 شهروند کرد ساکن عفرین به دست نیروهای ترکیه یا شورشیان وابسته به ترکیه کشته شده اند. همچنین 7500 از کردهای عفرین به دست این نیروها ربوده شده اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه ضمن اینکه بر ثبت تمامی این موارد تاکید کرده، گفته است همچنان 1300 شهروند کرد ساکن عفرین زندانی هستند و آزادی دیگر شهروندان عفرین تنها با پرداخت باج امکانپذیر شده است.

دیده بان حقوق شیر سوریه مستقر در لندن، ترکیه و شورشیان وابسته به این کشور را به اسکان 4200 خانواده عرب سایر مناطق سوریه در عفرین متهم کرده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه ادعا کرده است که سرنوشت کنونی عفرین نتیجه توافق روسیه و ترکیه بوده و از زمان حمله آنکارا به عفرین، نیمی از جمعیت کرد ساکنان این شهر جرأت بازگشت به آن را نداشته اند.

کد خبر 29425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha