به جریان های سیاسی اجازه فشار و تاثیر بر انتصابات را نمی دهم/ هر روز شاهد هستم افراد منتصب به جریان‌های سیاسی مختلف  بدگویی من را  نزد  بزرگان دولت می کنند

سرویس کردستان – استاندار کردستان با بیان اینکه عضو هیچ حزب و جریان سیاسی مانند اصولگرا و اصلاح‌طلب نیستم، گفت: براساس فشارهای سیاسی مدیران را انتخاب نمی‌کنم و به مجمع نمایندگان، جریان‌های سیاسی و افراد فعال در ستادهای انتخاباتی در بحث انتخاب مدیران اجازه دخالت نمی دهم.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در نشست هم اندیشی با خبرنگاران و اصحاب رسانه کردستان، با هیچ یک از مدیران، فرمانداران، مدیران کل و ... در استان تعارفی ندارم و علیرغم آنکه اعتقاد به ثبات مدیریت دارم ولی در جایی که ببینم مدیری وقت مردم را تلف می‌کند حتی اگر یک ماه از دوران مدیریت او گذشته باشد، اجازه نمی دهم که کار خود را ادامه دهد و بدون شک او را جابجا خواهم کرد.

وی افزود: دولت وقت زیادی برای کار کردن نداشته و اگر ببینیم مدیری کارآمدی کافی را ندارد، بی‌تعارف عوضش می‌کنیم چرا که قرار نیست ما به خاطر برخی تعارفات وقت مردم را ضایع کنیم.

استاندار کردستان اظهار کرد: من اگر اهل تعارف بودم باید از لیست‌های جریانات سیاسی مسئولان را انتخاب می‌کردم تا کسی ناراضی و ناراحت نشود اما تا امروز چنین کاری نداشته و کسی نیز اجازه دخالت در امور استان را نداده ام.

زارعی کوشا ادامه داد: هر روز شاهد هستم افراد منتصب به جریان‌های سیاسی مختلف غیبت و بدگویی من را پیش بزرگان دولت در کشور می کنند و زمانی که مسئولیت را پذیرفتم همه اینها را می‌دانستم.

نمایندگان و جریان های سیاسی در استاندار شدنم نقشی نداشتند

وی با اشاره به اینکه وقتی گزینه استاندار کردستان بودم حتی به یک نماینده کردستان در مجلس شورای اسلامی زنگ نزدم و از جریان های سیاسی نیز نخواستم که کمکم کنند، یادآور شد: از همین رو امروز نیز به جریان های سیاسی و نمایندگان مجلس در بحث انتخاب مدیران نیازی ندارم.

استاندار کردستان بیان کرد: عضو هیچ حزب و جریان سیاسی نیستم و معتقدم اصولگرا و اصلاح‌طلب دایره‌های تنگی هستند که تعریف درستی نداشته و براساس شاخص‌هایی که فلان جریان سیاسی برایم تعیین می‌کند، کار نمی کنم چون آنها بدون شک مشکلاتی دارند.

انتقاد از استانداران دوران احمدی نژاد

زارعی کوشا گفت: امروز وقتی به شاخص های کردستان در حوزه های مختلف نگاه کنیم، بیشترین انتقادات به استانداران دولت احمدی‌نژاد باز می گردد چرا که در دوره‌ای که پول زیاد بود و می‌توانستند در کردستان در حوزه زیرساخت‌ها تحول ایجاد کنند، کاری انجام نداده اند.

وی به سفر مقام معظم رهبری به کردستان نیز اشاره کرد و افزود: اگر سفر مقام معظم رهبری هم نبود خیلی از کارهایی که امروز به سرانجام رسیده، انجام نمی شد و به نوعی در اتمام بسیاری از پروژه‌های زیرساختی مدیون و بدهکار سفر مقام معظم رهبری هستیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه براساس فشار سیاسی کسی را انتخاب نمی‌کنم، اظهار کرد: امروز اگر به ارزیابی وزارت کشور در انتخاب مدیران نگاه کنیم، این نکته جلب توجه می کند که در کردستان، مدیران را استاندار تعیین می کند.

زارعی کوشا با بیان اینکه در بعضی از استان‌ها، دیگران مدیران را انتخاب می‌کنند، ادامه داد: در بسیاری از استان ها مجمع نمایندگان، جریان‌های سیاسی، افراد منتصب به ستادهای انتخاباتی و ... در انتخاب مدیران تصمیم‌گیری می‌کنند اما در کردستان خودمان تصمیم‌گیری و انتخاب می‌کنیم و جوابگوی هیچ فشار سیاسی نیستیم.

وی یادآور شد: از آنجایی که خودمان مدیران را انتخاب می کنیم، پای انتخابمان هم می ایستیم و اگر ببینم حضور مدیری در استان به مردم لطمه می‌زند از حضورش عذرخواهی می‌کنم حتی اگر یک ماه از مدیریتش هم گذشته باشد و خودم را بخاطر تعارف با رفیق، غیررفیق، سیاسی و غیرسیاسی، بدهکار مردم کردستان نخواهم کرد.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد گزینه وزیر است

استاندار کردستان در خصوص انتخاب مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز که با حاشیه های فراوانی این روزها مواجه شده، بیان کرد: نقش استاندار در انتخاب مدیران کل تعیین کننده است و هر چند که در انتخاب یک مدیر، وزیر حق انتخاب دارد اما استاندار می‌تواند آن را قبول و یا رد کند.

زارعی کوشا گفت: پیشنهاد ما برای مدیرکل ارشاد اسلامی کردستان فرد دیگری بود که مورد موافقت وزیر قرار نگرفت و در مورد انتخاب مدیرکل جدید ارشاد اسلامی کردستان نیز که از سوی وزیر منتصب شده، قدری ظلم رسانه‌ای اتفاق افتاده است.

وی افزود: من نمی‌خواهم بگویم این فرد آدم بسیار توانمند و یا بهترین گزینه برای این جایگاه است، اما به هر حال در یک فرایند قانونمند که وزیر حق انتخاب دارد بعد از رد گزینه ما بنا به دلایل و بعد از صحبت های متعددی که با وی داشتم بر بنده مسجل شد که انتخاب شایسته‌ای است.

عملکرد مدیران سابق موجب بی اعتمادی مردم به دولت شد

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: مسئولان نباید در صحبت هایی که دارند قول های وعده داری بدهند که می دانند نمی توانند آنها را اجرایی کنند چرا این باعث می شود بی اعتمادی به دولت و نظام در میان مردم ایجاد شود به گونه ای که در امروز به واسطه قول هایی که داده شده و عملی نشده، این بی اعتمادی ایجاد شده است.

زارعی کوشا ادامه داد: در چند ماه گذشته رسانه های استان در راستای پوشش برنامه ها و فعالیت های دولت عملکرد خوبی داشته اما دیدگاه های متفاوتی در رسانه های مختلف وجود دارد که همین مسئله باعث شده مواضع سیاسی حاکم بر استان آنگونه که باید معرفی نشود.

وی یادآور شد: ما انتظار نداریم که رسانه ها فقط بیایند و کارهای ما را تائید کنند و مبلغ ما باشند، ما نیاز داریم که فرهنگ مطالبه گری جدی تر پیگیری شود و رسانه ها با ابزارهای انتقادی خود تلنگری به مدیران که در حوزه فالیت خود کوتاهی می کنند، وارد کنند.

صدا و سیمای کردستان در رابطه با جشن نوروز کوتاهی کرد

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشن بزرگ نوروز در سنندج اشاره کرد و بیان کرد: استان کردستان در طول تاریخ افراد فرهنگی، هنری و ... بزرگی را به خود دیده و ظرفیت های فرهنگی بسیاری در این استان وجود دارد که باید از آنها به نحو مطلوب استفاده کرد مانند همین جشن نورزی که چند روز پیش در سنندج برگزار شد و با استقبال جمعیتی 8 هزار نفری در سالن 6 هزار نفری 22گولان سنندج مواجه شد و همین مسئله نشان می دهد که چگونه می توان از ظرفیت های فرهنگی این استان برای معرفی هر چه بهتر کردستان به دیگر استان ها استفاده کرد.

زارعی کوشا گفت: چنین برنامه هایی می تواند دیدگاه مردم کشور را نسبت به امنیتی بودن کردستان تغییر دهد اما متاسفانه صدا و سیمای مرکز کردستان و آقای عبدالملکی در پوشش این جشن بزرگ در حق مردم کردستان کوتاهی کردند و این فرصت بزرگ برای معرفی هر چه بهتر فرهنگ مردم کرد از دست دادند.

وی افزود: علیرغم اینکه پیش از برگزاری مراسم قول پخش زنده جشن بزرگ نوروز از سیمای مرکز کردستان از سوی مسئولان این سازمان داده شد اما متاسفانه در روز برگزاری، خلف وعده کرده و بسیاری از شهروندان را از حضور در این جشن محروم کردند.

استاندار کردستان ادامه داد: در یکی از رسانه های استان در روزهای اول حضور در کردستان نسبت به راهکارهای توسعه ای و رسیدن به میانگین کشوری در شاخص های مختلف سوالی مطرح شده بود که امروز به آن پاسخ می دهم و یکی از مهمترین کارهایی که در این حوزه انجام داده ایم، حساسیت زایی مدیران ارشد کشوری نسبت به وضعیت استان است.

زارعی کوشا یادآور شد: در حال حاضر کردستان در بسیاری از شاخص ها نسبت به میانگین کشوری فاصله معناداری دارد مانند حوزه راهسازی که نیاز است برای جبران این عقب افتادگی ها در حوزه اعتبارات شاخص های توزیع اعتبار، تغییر یابد چرا که اگر به همین منوال باشد بدون شک نمی توان کاری از پیش برد.

وی بیان کرد: در حوزه آب نیز از شرق تا غرب کردستان با مشکلات بسیاری مواجه هستیم و در شرق استان منابع زیرزمینی آب خشک شده و به کمتر از 10 رسیده و در غرب استان نیز که از روان آب های بسیاری برخورداریم، هدر رفت بسیاری از منابع آبی را شاهد هستیم.

کد خبر 29400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha