توسعه برنامه های برنامه جهانی سازمان ملل در اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد برنامه خود در زمینه ایجاد سیستم های تولید برق خورشیدی و مهارت آموزی دانشجویان در عراق و اقلیم کردستان را توسعه داده است.

به گزارش کردپرس به نقل از وبسایت برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل، این موسسه اقدام به توسعه برنامه های خود در عراق و اقلیم کردستان بویژه در زمینه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی کرده است.

موسسه وابسته به سازمان ملل گفته است در زمینه برگزاری کلاس های مهارت آموزی برای دانشجویان بویژه در حوزه های فناوری اطلاعات، استان سلیمانیه و دانشگاه این شهر به عنوان پایلوت انتخاب شده و برنامه حمایت از جوانان از سوی برنامه جهانی غذا در این استان اجرا شده است. این موسسه برنامه های خود را به شهرهای بغداد، اربیل، دهوک، موصل و انبار گسترش داده است.

برنامه جهانی غذا با اشاره به این که عراق و اقلیم کردستان از جمله مناطقی در جهان هستند که تحت تاثیر تغییر آب و هوا قرار گرفته اند، بر لزوم اجرای برنامه های مقابله با این پدیده تاکید کرده و بر حمایت خود از اجرای چنین برنامه هایی در عراق و اقلیم کردستان در زمینه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر تاکید کرده است.

این موسسه وابسته به سازمان ملل گفته است از سال 2020 با همکاری دانشگاه سلیمانیه به صدها دانشجو در زمینه آموزش کارآفرینی و فارغ التحصیلی کمک کرده است. این موسسه از سال 2017 برنامه های خود را در زمینه حمایت از جوانان در اقلیم کردستان آغاز کرده است.

کد خبر 29121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha