عضو ارشد جریان حکمت: آمریکا پشت بارزانی را خالی خواهد کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – محمد لکاش عضو ارشد جریان حکمت وطنی تمرد حزب دمکرات کردستان علیه احکام دادگاه عالی فدرال را نشان دهنده وقوع پیامدهای خطرناک و وخیمی دانست و تأکید کرد اسرائیل و آمریکا پشت این حزب را نیز مانند مزدورانشان در سایر کشورها خالی خواهند کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، این عضو جریان حکمت وطنی افزود: نافرمانی علیه احکام دادگاه عالی فدرال و مخالفت با آن و عدم پذیرش آنها و همچنین حمله به اعضای دادگاه مذکور و مطرح کردن مطالب تحریک کننده برای میلیون ها عراقی، توهین برخی از اعضای حزب دمکرات کردستان که پست های اجرایی را در اختیار دارند، نشان دهنده پیامدهای وخیم و خطرناکی است.

محمد لکاش تصریح کرد: حزب دمکرات کردستان، در دوره های گذشته با تصویب قانون مدیریت نفت و گاز و سایر قوانین فدرال در عراق مخالفت کرده است و دولت فدرال نباید با تشکیلات اداری اقلیم کردستان تعامل کند.

عضو سابق فراکسیون جریان حکمت وطنی تأکید کرد: دولت اقلیم کردستان، علیه نظام سیاسی کنونی و قانون اساسی تمرد کرده است و این تشکیلات، غیر قانونی است. به همین دلیل از دادستان کل عراق درخواست می کنم حکم بازداشت عوامل قاچاق نفت و سرقت مالیات و درآمدهای گذرگاههای مرزی در شمال کشور را صادر کند.

محمد لکاش همچنین گفت: اسرائیل و در ورای آن، آمریکا پشت حزب دمکرات را مانند سایر مزدورانشان در کشورهای دیگر، خالی خواهند کرد. به همین دلیل به حزب دمکرات درباره بازی با آتش و زیرپا گذاشتن قانون اساسی و سایر قوانین کشور هشدار می دهیم.

این نماینده سابق مجلس عراق، سکوت مطلق نمایندگان و سران فراکسیون های سیاسی مجلس درباره "تمرد حزب دمکرات از قانون اساسی و احکام دادگاه عالی فدرال" این کشور را مایه تعجب دانست و تأکید کرد: این امر زمینه ساز تمرد سایر طرفها خواهد شد.

کد خبر 28708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha