دادگاە فدرال عراق در مجاز دانستن ثبت نام مجدد از نامزدهای ریاست جمهوری، دچار اشتباه شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد اتحادیه میهنی در واکنش به تصمیم مجلس عراق برای ثبت نام مجدد از نامزدهای پست ریاست جمهوری گفت این حزب در رقابت ها شرکت و از برهم صالح رئیس جمهور کنونی حمایت می کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، "محمود خوشناو" در این باره گفت: اتحادیه میهنی با احکام دادگاه عالی فدرال به صورت گزینشی تعامل نمی کند و این دادگاه در زمینه حکم اخیرش مبنی بر مجاز دانستن ثبت نام مجدد از نامزدهای ریاست جمهوری، دچار اشتباه شد. زیرا احکام دادگاه مذکور، علاوه بر لازم الاجرا و قطعی بودن، شفاف کننده نیز هستند.

خوشناو افزود: دادگاه عالی فدرال در احکام سابقش تأکید کرده بود که مجلس حق هیچ گونه حکم قانونی را ندارد و می بایست قانون انتخابات را اصلاح می کرد.

عضو ارشد اتحادیه میهنی خاطرنشان کرد: ما شاهد یک سردرگمی هستیم و امیدواریم کارشناسان حقوق در این باره اظهار نظر کنند و به هر حال ما در راستای اصول و گام های قانونیف قدم برمی داریم و هیچ منعی از طرف ما در زمینه رقابت با هیچ کدام از سایر نامزدها وجود ندارد.

محمود خوشناو تصریح کرد: نامزد اتحادیه میهنی کردستان، همچنان برهم صالح است و ما به طور اصولی براساس اصول قانون اساسی و سایر قوانین جاری کشور عمل می کنیم و از نظر سیاسی برای رقابت در مجلس عراق، هیچ مشکلی نداریم.

کد خبر 28577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha