معافیت های مالیاتی و گمرکی موجب جذب سرمایه گذاران در مناطق آزاد می شود

سرویس کردستان - دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی به بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ در مجلس اشاره کرد و گفت: درخواست ما از مجلس این است که مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد را محدود نکند.

به گزارش کرد پرس، سعید محمد صبح امروز در فرودگاه سنندج در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: مناطق آزاد به معافیت‌های گمرگی و مالیاتی شناخته شده و جذب سرمایه می‌کند که متاسفانه به هر دوی اینها خدشه وارد شده و باز در مجلس به دنبال این هستند که محدودیت‌های بیشتری برای این مناطق اعمال کنند.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم نمایندگان را در این مورد توجیه کنیم، اظهار کرد: خواهش ما این است که نمایندگان با دید منطقی و کارشناسی حرکت کنند و گرنه موجب فرار سرمایه به کشورهای اطراف خواهیم شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: ابتدای امسال هفت منطقه آزاد جدید توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ و دولت موظف شد این مناطق را راه‌اندازی کند و یکی از این مناطق که ظرفیت بالایی هم دارد، منطقه آزاد بانه و مریوان در کردستان است.

محمد با اشاره به وسعت ۲ هزار هکتاری مناطق آزاد بانه و 3 هزار و ۵۰۰ هکتاری این منطقه در مریوان، ادامه داد: مرز باشماق یکی از مرزهای بسیار فعال بوده و هم ترانزیت و حجم تجارت بسیار خوبی دارد.

وی منطقه سیرانبند بانه را نیز دارای امکان توسعه و ارتقا دانست و یادآور شد: به دنبال این هستیم با ایجاد منطقه آزاد در این محدوده بتوانیم حجم تجارت را بالاتر ببریم تا به تولید، اشتغالزایی و رونق صادرات کمک کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی بیان کرد: از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به ویژه در عراق دعوت می‌کنیم در منطقه آزاد بانه و مریوان سرمایه‌گذاری کنند، ضمن اینکه جلساتی در این سفر با آنان خواهیم داشت و آینده خوبی برای منطقه به ویژه بانه و مریوان پیش‌بینی می‌کنیم.

گفتنی است سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی امروز به منظور شرکت در مراسم آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان به کردستان کرده است.

شرکت در نشست شورای اداری استان کردستان و سفر به شهرستان های بانه و مریوان از جمله برنامه های سفر ٢ روزه سعید محمد به کردستان است.

کد خبر 28179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha