نوروز فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های  گردشگری کردستان

سرویس کردستان – استاندار کردستان گفت: ایام نوروز فرصت مناسبی است تا با معرفی ظرفیت های حوزه گردشگری کردستان، مهمانان نوروزی را به این استان جذب کنیم.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه هماهنگی برگزاری جشن نوروز، گفت: نوروز یکی از مراسم های مهم است که می توان در راستای معرفی هر چه بهتر ظرفیت ها و پتاسیل های استان به جهان از آن بهره کافی برد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه نوروز امسال مصادف شده با ایام اعیاد شعبانیه و می توان با برنامه ریزی مناسب و برگزاری جشن ها در نقاط مختلف استان این ایام را گرامی داشت.

استاندار کردستان افزود: باید با برنامه ریزی درست و صحیح تمام جوانب را در جهت برگزاری هر چه باشکوه تر برگزار کردن این جشن باستانی صورت داد.

زارعی کوشا ادامه داد: نصب المان های نوروزی و زیبا سازی سطح شهر از جمله موارد مهمی است که شهرداری ها در این ایام باید در دستور کار خود قرار دهند.

برگزاری آیین نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور

شهردار سنندج نیز در این جلسه با بیان اینکه در راستای معرفی هر چه بیشتر پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگردی غرب کشور امسال و با برنامه ریزی صورت گرفته آیین نوروز در مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران (تهران – همدان – کرمانشاه – سنندج) برگزار می شود، بیان کرد: جشن نوروز 26 اسفند ماه در سالن ورزشی 6 هزار نفری ورزشگاه 22 گولان برگزار می شود.

سیدانور رشیدی یادآور شد: متاسفانه در دو سال اخیر بواسطه شیوع ویروس کرونا جشن های نوروزی و دیگر جشن های ملی و مذهبی برگزار نشد.

وی گفت: در راستای امید آفرینی و نشاط آفرینی وبا توجه به اینکه سنندج جز شبکه های خلاق جهان است با هماهنگی با یونسکو برنامه ریزی لازم در خصوص برگزاری جشن باشکوه نوروز صورت گرفته است.

شهردار سنندج از برگزاری آیین جشن نوروز در مسیر گردشگردی تاریخ و تمدین ایران خبرداد و اظهار کرد: این جشن از 24 اسفند ماه در تهران آغاز و سپس در شهرهای همدان، کرمانشاه و سنندج این جشن ها برگزار می شود.

رشیدی افزود: پیک های نوروزی اقوام ایرانی متشکل از آیین های نوروزی خراسان، آیین بلوچستان، آیین تک خوانی، نوروز خوانی، عاشق خوانی آذربایجانی، آیین نوروزی کردستان، آیین نوروزی اعراب ایران و آیین نوروزی بوشهر در این جشن شرکت دارند.

وی ادامه داد: این پیک های نوروزی حرکت خود را از 24 اسفند ماه در تهران آغاز و سپس با برگزاری مراسم های نوروزی در کرمانشاه و همدان روز 26 اسفند ماه وارد سنندج خواهند شد.

شهردار سنندج بیان کرد: روز 26 اسفند ماه جشن نوروز درسنندج برگزار و برنامه های جذاب و شادی نظیر برگزاری نمایشگاه لباس جهان نوروز در خانه کرد، اجرای پیک نوروزی، مراسم آیین کردستان، اجرای هزار دف و اهدای نشان نوروز از جمله برنامه های است که در روز 26 اسفند ماه در سالن ورزشی 6 هزار نفر ورزشگاه 22 گولان برگزار می شود.

رشیدی یادآور شد: با تعامل و همکاری با دیگر دستگاه های فرهنگی و گردشگری و سازمانهای مردم نهاد بتوانیم با برگزاری جشن های با شکوه نوروزی به استقبال سال نو برویم.

کد خبر 28167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha