تصویب ۱۵ طرح پژوهشی برای رسیدن به رشد اقتتصادی 8 درصدی در کردستان

سرویس کردستان – استاندار کردستان از تصویب 15 طرح پژوهشی در کردستان خبر داد و گفت: با توجه به هدف گذاری دولت برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی در سال آینده، نیاز به یک مجموعه پژوهشی داریم.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی‌کوشا در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان که با دستور کار «بررسی و تصویب طرح‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی کردستان» برگزار شد، گفت: در تصویب طرهای پژوهشی باید نسبت به ضرورت انجام نهایت دقت صورت گرفته و نتایج این طرح ها مسیر جدیدی برای حل مسائل استان باز کند.

وی اظهار کرد: در کنار این مهم باید توجه داشت که نتایج و دستاوردهای کارهای پژوهشی در اختیار مدیران دستگاه های اجرایی قرار گرفته و آنها نیز از این نتایج استفاده کنند.

استاندار کردستان رقم اعتبارات انجام طرح‌های پژوهشی در استان را بسیار پایین عنوان کرد و افزود: با توجه به هدف گذاری دولت برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی در سال آینده، نیاز داریم یک مجموعه پژوهشی، الزامات تحقق این نرخ رشد را بررسی کند.

زارعی کوشا ادامه داد: بخشی از پژوهش‌ها باید در راستای رفع نگرانی‌های مردم به ویژه در حوزه محیط زیست باشد چرا که مهمترین تکلیف دولت و حاکمیت، امنیت و سلامت مردم است و هرچیزی که معارض آن باشد، باید در مسیر اصلاح قرار گیرد.

وی یادآور شد: در پژوهش‌ها باید محورها به طور دقیق و جامع و مانع تعریف شود و نظارت بر حسن انجام کار نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

گفتنی است در این دستور کار تعداد ۱۵ طرح پژوهشی در حوزه‌های گردشگری، بهداشت و سلامت، کشاورزی و … بررسی و مصوب شد.

همچنین در دستور کار دوم جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه کردستان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به عنوان متولی اجرای منطقه نمونه گردشگری دوکانان بانه انتخاب شد.

کد خبر 28077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha