بدنبال تشکیل شورای عالی اقتصاد هستیم

سرویس سوریه- اداره اقتصاد منطقه خودگردان شمال و شرق سوریه در حال تشکیل شورای عالی اقتصادی در این منطقه است.

به گزارش کُردپرس، سلمان بارودو، رئیس مشترک وزارت اقتصاد اداره خودگردان کُردستان سوریه، روز گذشته در گفت‌و گو با رسانه‌های شمال سوریه گفت، این اداره در حال تشکیل شورای عالی اقتصادی در منطقه شمال و شرق سوریه است.

وی افزود که هدف از این امر، تعیین برنامه های استراتژیک و ترسیم سیاست اقتصادی آینده اداره خودمختار است که این موضوع یکی از نتایج اولین کنفرانس سالانه‌ای بود که در این منطقه در حال برگزار است.

این خبر در پایان اولین کنفرانس سالانه کمیسیون اقتصادی و کشاورزی شمال و شرق سوریه در سالن مرکز فرهنگی سردم در شهر حسکه، به اطلاع عموم رسید.

در این همایش ۱۹ تصمیم به عنوان خروجی این همایش مطرح گردید که از مهمترین آنها می توان به ایجاد جایگاه های سوخت کشاورزی، تامین منابع کشاورزی در زمان های مناسب، فعال سازی مدیریت املاک عمومی برای جلوگیری از تجاوزات و همچنین تعمیر و بازسازی احیای خطوط آبیاری و احداث منابع آبی با روشها و روشهای نوین اشاره کرد.

این کنفرانس همچنین پیشنهاد کرد که آموزشگاه‌ها و مؤسسات تخصصی در زمینه تجارت و اقتصاد در دانشگاه های اداره خودگردان دایر شوند.

بارودو گفت: مقدمات این کنفرانس مدتی پیش انجام شد و این اولین کنفرانس اداره اقتصادی و کشاورزی در شمال و شرق سوریه بود.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش ارزیابی کارهای انجام شده توسط این اداره در طول یک سال گذشته و بررسی آثار، خطاها و کمبودها با حضور کمیته ها و ارگان های مختلف در مناطق مختلف و سهامدارانی مانند اتحادیه دهقانان و انجمن های تعاونی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط استثنایی و حساسی که در دوران جنگ با داعش داریم، بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌های مهم آینده نیازمند کمک و حمایت سازمان ملل متحد، سازمان‌ها و مردم است.

کد خبر 27957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha