تکذیب مخالفت دولت قانون با ائتلاف بین جریان صدر با حزب دمکرات کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سخنگوی ائتلاف دولت قانون ادعای ارسال پیام به رهبر جریان صدر و درخواست از نامبرده برای بازنگری در ائتلاف با حزب دمکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی را تکذیب کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، بهاء الدین نوری در این باره گفت: برخی از نمایندگان و شخصیت ها، اظهارنظرهایی می کنند که لزوما موضع یا دیدگاه ائتلاف آنها نیست و بیشتر رأی شخصی آنهاست و خبر منتشره درباره ارسال پیام به رهبر جریان صدر و درخواست از وی برای بازنگری در ائتلاف با حزب دمکرات کردستان عاری از صحت است.

بهاء الدین نوری افزود: ما با هیچ کدام از جریانات سیاسی اختلافی نداریم. بلکه از گفتگو با همگان برای تشکیل یک دولت قوی و قادر به پاسخگویی به خواسته های مردم عراق استقبال می کنیم.

النوری افزود: ائتلاف دولت قانون، در تعامل با همه جریانات سیاسی برای دستیابی به توافق با جریان صدر و تشکیل یک دولت توافقی با حضور همه جریانات تلاش می کند و فراکسیون دولت قانون با تلاش نمایندگانش برای به هم نزدیک کردن جریانات شیعه از طریق طرح ابتکارهای شخصی مخالفتی ندارد.

یادآور می شود "عارف الحمامی" عضو فراکسیون دولت قانون در مجلس عراق اخیرا در اظهاراتی اعلام کرده بود که از رهبر جریان صدر درخواست شده است در زمینه ائتلاف با حزب دمکرات کردستان برای تشکیل دولت جدید عراق بازنگری کند.

الحمامی همچنین گفت: حزب دمکرات به طور کلی و به ویژه در شرایط کنونی با مخالفت با حکم دادگاه عالی فدرال درباره ممنوعیت صادرات نفت از سوی دولت اقلیم کردستان، قانون اساسی و سایر قوانین عراق را زیرپا می گذارد.

کد خبر 27784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha